Handel i usługi, Dlaczego menedżer powinien myśleć inaczej - zdjęcie, fotografia
01/07/2016 15:12

Nikt nie rodzi się innowatorem – to nie kwestia genów, lecz pracy nad sobą. Jak stać się innowacyjnym i wdrażać pomysły, które zmienią biznes?

Steve Jobs, pracując nad pierwszym Macintoshem, nie miał gotowego planu, a pomysł nie objawił mu się we śnie. Był to długotrwały proces, który zakończył się spektakularnym sukcesem, ponieważ jego autor notorycznie podważał status quo.

Mimo że rzucił studia, Jobs uczęszczał na zajęcia z kaligrafii. Dopiero 10 lat po kursie udało mu się wykorzystać nabyte wówczas umiejętności, w których wcześniej nie widział praktycznej wartości. Dzięki temu Apple II miał piękne systemowe fonty.

Jak pobudzać kreatywność? Przede wszystkim trzeba nadawać informacjom nowy sens, czyli trenować myślenie skojarzeniowe. Jego katalizatorami są: kwestionowanie, obserwowanie, nawiązywanie kontaktów i eksperymentowanie. Warto ciągle pytać: „dlaczego?”, „po co?”, „a co by było, gdyby?”.

Wydana przez „Harvard Business Review Polska” książka „DNA innowatora” również powstała wokół pytania: „skąd się biorą przełomowe modele biznesowe?”. Autorzy starali się zrozumieć działania innowatorów i dostrzegli wspólne wzorce działania. Podpowiadają, jak każdy może rozwinąć swoją kreatywność i zdolność do wprowadzania innowacji.   

Dlaczego menedżer powinien myśleć inaczej? komentarze opinie

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ipragapoludnie.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG MEDIA SP z o o z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"