Handel i usługi, Historia japońskiej marki Mazda - zdjęcie, fotografia
10/01/2017 12:24

Mazda jest to japońska marka samochodów, która pierwszy samochód wypuściła w 1959 roku. Nazwa pochodzi od zdrobnienia nazwiska – Jyujiro Matsudy - założyciela firmy.

Toyo Cork Kogyo Co. Ltd początkowo produkowała obrabiarki, a dopiero później zajęła się produkcją samochodów. Pierwszym pojazdem był trójkołowy model bagażówki, który był przeznaczony na potrzeby armii. W 1960 roku do produkcji trafił model R360 – dwudrzwiowe auto do którego napędu wykorzystano silnik V2. Samochód stał się jednym z najpopularniejszych małych samochodów przeznaczonych na japoński rynek. Auto to cechowało bardzo niskie spalanie – 3,1l/100km.

W latach 70. marka miała swoje wzloty i upadki. W 1970 r. kryzys przyczynił się do przejęcia 25% udziałów przez Forda. Mazda coraz częściej tworzyła samochody z silnikiem Wankla, które zdobywały popularność na świecie. W ostatniej dekadzie XX wieku Mazda walczyła o utrzymanie na globalnym rynku. Trzecia generacja RX-7 była zbyt droga co odbiło się na wynikach sprzedaży. Kierownictwo zdecydowało się na rozszerzenie palety modeli. Problemy były też po części związane ze słabą rozpoznawalnością marki. Marka zmieniała aż trzy razy swoje logo. Za każdym razem kojarzyło się ze znakami innych marek samochodowych. 

Niespodziewaną popularność w 2004 roku odniosły modele Mazda 6/Atenza, sportowy RX-8 i Mazda 3/Axela. Mazda została doceniona za wysoką jakość oraz małą awaryjność. 

Od 2002 r. została wprowadzona filozofia zoom-zoom, nawiązująca do przyjemności z jazdy. Uległa ona małej zmianie, ale obejmuje ona dbałość o środowisko naturalne. Zoom-zoom oznacza, iż w każdym modelu liczą się szczegóły. Samochody są lżejsze, szybsze oraz bardziej ekonomiczne.

Można powiedzieć, iż Mazda ponownie odnosi sukces. Jest to obecnie jedna z największych japońskich marek, która sprzedaje swoje auta we wszystkich krajach na świecie. Samochody sprzedają się coraz lepiej.

Obecnie dostępne SA auta miejskie typu Mazda 2, Mazda 3, Mazda 6, roadster MX-5, a także SUV: CX-3, CX-5, CX-9. Aktualnie modele są wykonane w designie „KODO”, którego inspiracją jest ruch zwierząt. Dlatego też, samochody wyróżniają się dynamiczną oraz elegancką linią nadwozia. Samochody Mazda mogą się pochwalić iż od samego początku do końca powstają w Japonii.

Jeśli potrzebujesz części zapasowych do swojego samochodu marki Mazda przejdź do autoczescionline24.pl Możesz tam znaleźć wszystko czego potrzebujesz.


Artykuł sponsorowany

Historia japońskiej marki Mazda komentarze opinie

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ipragapoludnie.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG MEDIA SP z o o z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"