Reklama

Jak wydawać pieniądze na reklamę w internecie, aby inwestycja przynosiła jak największe zyski? Poznaj porady ekspertów

Planowanie budżetu marketingowego to niełatwe zadanie – zwłaszcza dla tych, którzy zajmują się kompletnie innymi rzeczami i nie dysponują w firmie zespołem specjalistów. W takiej sytuacji nie pozostaje nic innego, jak tylko zlecić zadania związane z promocją w sieci na zewnątrz. Tego rodzaju agencje mogą zaoferować mnóstwo różnych strategii, ale zawsze działają w ramach otrzymanych wytycznych. Branżowi eksperci z INSEO wskazują na 2 podstawowe drogi, którymi mogą podążać działania reklamowe w internecie. Co ważne: jedna nie wyklucza drugiej, bardzo dobrze się uzupełniają.

Interesują Cię przede wszystkim stabilne, długofalowe efekty? Skoncentruj się na pozycjonowaniu

Wyszukiwarka Google to narzędzie, z którego codziennie korzysta blisko 15 milionów Polaków. W interesie marki/przedsiębiorcy jest, aby prowadzona strona internetowa znalazła się w wynikach organicznych (SERP) jak najwyżej. Zasada jest prosta: im lepsza pozycja, tym większe prawdopodobieństwo że użytkownik kliknie w link przenoszący na firmowy adres. Witryny z top 10 listy wyników wyszukiwania stanowiącej odpowiedź na zapytanie użytkowników cieszą się największym zaufaniem – na pierwszym miejscu algorytmy wyszukiwarki umieszczają te strony, które w ich ocenie najlepiej pasują do potrzeb konkretnego odbiorcy.

Google analizuje serwisy www pod kątem kilkuset czynników rankingowych, co oznacza że pozycjonowanie systematycznie staje się coraz bardziej wymagające. Z doświadczenia specjalistów INSEO wynika, że 3-6 miesięcy to minimum tego, ile trzeba oczekiwać na umieszczenie witryny w TOP 10 SERP. A biorąc pod uwagę specyfikę różnych branż, rosnącą konkurencję czy zmieniające się wytyczne jakościowe – niejednokrotnie osiągnięcie zyskownych pozycji zajmuje ponad rok. Ale zwiększenie przychodów o 70 albo i więcej procent z pewnością jest tego warte.

Potrzebujesz pozyskać klientów w trybie natychmiastowym? Przeznacz więcej środków na Google Ads

Nie wszystkie firmy mogą sobie pozwolić na tak dalekosiężne inwestycje. Wtedy warto rozważyć scenariusz, w którym większą część budżetu na e-marketing przeznacza się na reklamy w wyszukiwarce. Linki sponsorowane, jakie można licytować w systemie Google Ads, trafiają od razu na wysokie pozycje (oczywiście wraz ze stosownym oznaczeniem), a płaci się określoną stawkę wyłącznie za kliknięcie – czyli wejście potencjalnego klienta na stronę firmy. Trudność polega na tym, aby reklamę wyświetlać właściwym osobom i nie tracić pieniędzy na bezwartościowe kliknięcia. Panel pozwala ustawić mnóstwo szczegółowych parametrów kampanii, daje również dostęp do zaawansowanych statystyk. Z prezentowanych danych trzeba jeszcze wyciągnąć właściwe wnioski, a nie każdy to potrafi. Dlatego Google przyznaje specjalne certyfikaty, potwierdzające że dany specjalista posiada niezbędne umiejętności.

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iPragaPoludnie.pl




Reklama
Wróć do