Handel i usługi, Kiedy podwyżki zwiększają sprzedaż - zdjęcie, fotografia
iPragaPoludnie.pl 15/11/2016 15:05

Im taniej, tym klient kupi więcej, a im drożej, tym kupi mniej? Klasyczna ekonomia tak właśnie postrzegała rolę ceny w podejmowaniu zakupowych decyzji. Ale od tej reguły są wyjątki, bo paradoksalnie czasami sprzedaż wzrasta dzięki wyższej cenie. Dlaczego?

Już 1898 roku amerykański ekonomista i socjolog Thorstein Veblen pokazał, że ceny sygnalizują status i prestiż społeczny. Wysoka cena dodaje nabywcy wyjątkowej wartości na poziomie psychospołecznym. Zjawisko to nazywamy efektem Veblena lub snoba.

Cena wyznacza poziom ekskluzywności produktów luksusowych. Tę zależność wykorzystują różne marki, często ratując podnoszeniem cen słabo sprzedających się towarów. Oto 3 z wielu na to przykładów:

1. Chivas Regal, marka znanej whisky.

W latach 70. sprzedaż tej znanej whisky utrzymywała się na niskim poziomie. Firma postanowiła repozycjonować markę: zaprojektowała nową, elegancką etykietę i o 20% podniosła cenę trunku. Mimo że receptury nie zmieniono, a cenę podwyższono, sprzedaż znacznie się poprawiła.

2. Delvaux, belgijski producent ekskluzywnych torebek.

Firma, chcąc zmienić wizerunek marki, drastycznie podnosiła ceny. Sprzedaż szybko rosła. Dla wielu klientów torebki Delvaux były interesującą alternatywę dla toreb Louisa Vuittona.

3. MediaShop Group, stacja telewizyjna prowadząca sprzedaż bezpośrednią.

MediaShop oferował akcesoria kosmetyczne w cenie 29,90 euro. Sprzedaż nie była zadowalająca, więc ofertę postanowiono zdjąć z anteny. Po jakimś czasie akcesoria wróciły do oferty w wyższej o 33% cenie, czyli 39,90 euro. Zainteresowanie produktami przerosło najśmielsze oczekiwania: sprzedaż poszybowała w gorę i akcesoria stały się bestsellerami.

W dzisiejszych realiach wszystko krąży wokół cen, jednak mało kto zna rządzące nimi prawami. Wydana przez „Harvard Business Review Polska” książka Pricing Man. Jak zarządzanie ceną może odmienić biznes rzuca na nie nowe światło. Światowy autorytet zarządzania ceną, Hermann Simon, w bardzo ciekawy i przystępny sposób opisuje w niej złożoną naturę cen. To lektura obowiązkowa zarówno dla tych, którzy kupują, jak i szczególnie dla tych, którzy cokolwiek sprzedają.

Artykuł sponsorowany

Kiedy podwyżki cen zwiększają sprzedaż? komentarze opinie

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Klimatyzator Praga Południe

:) KLIMATYZACJA Tanio ! 2500 zł netto z montażem Hyundai i Gree 2,5 kw . Dostarczam wszystkie urządzenia do klienta na terenie Gminy ,urządzenia są..


Zobacz ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ipragapoludnie.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG MEDIA SP z o o z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"