-2°C bezchmurnie

Obwodnica Śródmiejska - zapomniano o tramwaju?

Konsultacje, Obwodnica Śródmiejska zapomniano tramwaju - zdjęcie, fotografia

Tramwaj łączący Grochów z Targówkiem – o tym zapomniano w projekcie obwodnicy śródmiejskiej. Stowarzyszenie Miasto jest Nasze apeluje o zaplanowanie linii, nawet jeśli miałaby powstać ona za jakiś czas. MjN podkreśla, że nie dość, że w projekcie nie ma miejsca na tramwaj, to też nie uwzględniono w nim buspasa, a ten byłby ratunkiem do czasu poprowadzenia tramwaju.

Jaki jest pomysł? W planie nad którym teraz dyskutują mieszkańcy ulica przechodzi kilkanaście metrów od budynków. Jeśli przesunie się ją w stronę zachodnią, po drugiej znajdzie się miejsce na tory. Do czasu budowy linii mógłby tam powstać buspas.

 

 

 

 

 

 

 

źródło: transport-publiczny

 

 

Obwodnica Śródmiejska - zapomniano o tramwaju? komentarze opinie

  • Pablo - niezalogowany 2017-11-30 16:19:50

    Po co tramwaj na obwodnicy, nawet śródmieścia? Żeby objeżdżać je dookoła? Zadaniem transportu publicznego jest zastąpienie ruchu indywidualnego (samochodowego), a obwodnica ma ten ruch samochodowy przejąć, w założeniu ograniczając wjazd do miasta/centrum/śródmieścia. Tramwaj na obwodnicy nie jest potrzebny. Gdyby była potrzeba skomunikowania Grochowa z Targówkiem, można zrobić jedną czy dwie linie autobusowe, bez kosztownej i zajmującej miejsce infrastruktury tramwajowej. Zwłaszcza, że obwodnica będzie prowadzona w tunelu oraz po nasypie lub estakadzie nad torami kolejowymi. Nie wiem, czy dodawanie tam miejsca na tory tramwajowe jest efektywnym rozwiązaniem.

  • Gośću - niezalogowany 2017-11-30 21:52:10

    Bardzo dobry pomysł, jeżeli chce się myśleć o zmniejszeniu ilości wpływających aut i zaproponowaniu alternatywnego środka lokomocji, to tramwaj jest najlepszym pomyslem

  • gość 2017-12-01 13:42:55

    Propozycja wydaje się być niedorzeczna ponieważ już przy dzisiejszym charakterze ulicy Wiatracznej w budynkach położonych tuż obok występują drgania, hałas, pęknięcia ścian, nawet pęknięcia okien. Biorąc pod uwagę podwojenie ilości pasów oraz zapewne zwielokrotnienie ilości samochodów takie rozwiązanie zdecydowanie pogłębi obecne problemy - droga zostanie przesunięta względem projektu w stronę zachodnią i pozostanie w odległości krytycznej od linii zabudowy mieszkaniowej. Ponadto na ulicy Wiatracznej już dziś mamy 4 linie autobusowe co oznacza przejazd autobusu pod oknem co dosłownie 2-3 minuty, a jakiekolwiek ograniczenia prędkości kończą się w rzeczywistości około godziny 21 - przy planowanych zmianach osiągane prędkości i generowany hałas z pewnością jeszcze wzrosną.

Dodajesz jako: Zaloguj się

Ostatnie video - filmy na iPragaPoludnia.pl