Silna marka osobista: jak zacząć nad nią pracować?

Handel i usługi, Silna marka osobista zacząć pracować - zdjęcie, fotografia
11/01/2017 15:51

Ambitni menedżerowie, dyrektorzy czy prezesi w natłoku obowiązków nie powinni zapominać o bardzo ważnym aspekcie zarządzania marka osobistą. Jakie działania warto podjąć w tym zakresie?

Marka osobista to zestaw narzędzi, który pozwala zarządzać opinią na nasz własny temat w oczach ważnych partnerów. Gdy przemawiamy, działamy czy planujemy – chcąc czy nie chcąc – kreujemy swoją markę na zewnątrz. W tym ciągłym procesie ważna jest spójność naszych działań z deklaracjami, a przede wszystkim autentyczność. Jak zatem zapracować sobie na zaufanie ludzi i zbudować opinie człowieka solidnego?

1. Zrób rachunek sumienia

Sprawdź, jaka obecnie jest twoja marka osobista. Nawet jeśli dotychczas nie podchodziłeś do jej budowania w sposób systematyczny, z pewnością otaczający cię ludzie mają na twój temat konkretne opinie. Uporządkuj wiedzę na ten temat. Przeprowadź uważną rozmowę z samym sobą i zweryfikuj, co do tej pory zrobiłeś. Możesz również zapytać ludzi, szefa, najlepszego pracownika czy bliskich o ich zdanie. To będzie punkt wyjścia do zaplanowania działań.

2. Przemyśl własny pomysł na siebie

Odpowiedz sobie na pytania:

  • wokół czego chcesz budować swoją markę osobistą?

  • jaki masz pomysł na siebie?

  • czy chciałbyś, aby ludzie za kilka lat postrzegali cię jako eksperta, profesjonalistę czy lidera?

  • jakiego rodzaju przywództwo chcesz stosować?

Jeśli uświadomisz sobie swoje cele, odkryjesz rdzeń twojej marki osobistej i wybierzesz to, na czym chcesz się skupić w dalszych posunięciach.

3. Stwórz strategię, aby świadomie budować markę osobistą

Zaplanuj działania, dzięki którym przejdziesz od stanu obecnego na wyższy poziom zaprojektowanej przyszłości. Mogą to być aktywności związane z wydarzeniami branżowymi czy wydobywaniem potencjału z zespołu. Unikaj pozy celebryty, dbaj o spójność, wiarygodność i profesjonalizm tego, co robisz. Systematycznie podejmując działania wokół rdzenia osobistej marki, zbudujesz swój dobry wpływ na ludzi.

Zarządzanie marka osobistą to ciągły proces. Uczestnicy Personal Leadership AcademyTM , jedynego w Polsce tak kompleksowy program rozwoju miękkich umiejętności przywódczych, uczą się go projektować pod okiem specjalistów. Na jednej z sesji „Budowanie silnej marki osobistej jako narzędzia reputacji i perswazji” dowiadują się jak krok po kroku zadbać o ten istotny w zawodowej karierze element.

Artykuł sponsorowany

Silna marka osobista: jak zacząć nad nią pracować? komentarze opinie

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ipragapoludnie.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG MEDIA SP z o o z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"