System e-usług spotkał się z pozytywnym odbiorem – mówi dyrektor Szpitala Inflancka

01/11/2018 12:09
Opieka zdrowotna, System usług spotkał pozytywnym odbiorem mówi dyrektor Szpitala Inflancka - zdjęcie, fotografia

Niedawno w szpitalu ginekologiczno-położniczym przy Inflanckiej 6 zakończono wdrażanie systemu usług on-line. Był on współfinansowany przez UE w ramach programu rozwoju województwa mazowieckiego. Dyrektor szpitala zgodził się odpowiedzieć na parę naszych pytań związanych z projektem.
 

- Skąd pomysł na wprowadzenie usług on-line? Większość szpitali decyduje się jednak pozostać przy tradycyjnych rozwiązaniach.

- Usługi on-line są wprowadzane w wielu szpitalach prywatnych i stają się coraz powszechniejsze. Chcąc być konkurencyjnym na rynku usług zdrowotnych trzeba iść z duchem czasu, trzeba wprowadzać również i usługi on-line.

- Na czym dokładnie polega e-system i w jaki sposób pomaga pacjentom?

- E-system polega na możliwości komunikacji pacjenta ze szpitalem przez Internet. Pacjent zarówno ma możliwość samodzielnie zapisać się na wizytę czy zabieg np. na zdjęcie rentgenowskie, jak i uzyskać swoje wyniki w formie elektronicznej – czy to wyniki laboratoryjne, czy też obrazowe, jak w przypadku mammografii.

- W jaki sposób e-system wpłynął na administrację szpitala? Czy pracownikom trudno było się przystosować?

- Nie, pracownikom nie było trudno się przystosować, ponieważ wszystko to opiera się na Systemie Elektronicznej Dokumentacji Medycznej, który w tym szpitalu funkcjonował już wcześniej. Kumuluje on wszystkie dane pacjenta. Oczywiście może nie działało to w pełni tak, jakbyśmy chcieli i nadal ten system udoskonalamy, natomiast nie była to zupełna nowość. A dla osób zajmujących się rejestracją jest to nawet ułatwienie, ponieważ nie muszą już telefonicznie zapisywać pacjentów na zabiegi.

- Mimo wszystko wprowadzenie tak innowacyjnego i pionierskiego rozwiązania musiało być dużym wyzwaniem. Co było zatem najtrudniejsze?

- Najtrudniejsze było znalezienie kogoś, kto będzie to wprowadzał, czyli managera projektu. Wyłonienie go i uzgodnienie z nim sposobu wprowadzania projektu trwało bardzo długo. Manager to osoba lub firma – w tym przypadku firma – odpowiedzialna za wprowadzanie projektu. Kiedy uzgodniliśmy wszystkie szczegóły, jak to ma wyglądać, to już poszło łatwo.

- Czy uważa Pan, że inne szpitale pójdą śladem Pańskiej placówki?

Oczywiście, jest to proces nieuchronny. Zaczął się na gruncie placówek prywatnych, a teraz coraz więcej szpitali – również publicznych – będzie przechodziło na ten system. Ponieważ jest to nie tylko łatwiejsze dla pacjentów, ale również dla personelu.

- Z jakim przyjęciem ze strony pacjentów spotkał się ten projekt?

- Bardzo pozytywnym. Część pacjentów naszego szpitala zna już system elektroniczny do odbioru wyników np. z placówek prywatnych.

- Czy rozważa Pan całkowitą rezygnację z tradycyjnej administracji i zastąpienia jej internetową?

- Nie, tego się przy obecnym stopniu rozwoju niestety nie da zrobić.

- Czy projekt e-usług nie będzie kolidował z oczekiwaniami osób starszych, które nie zawsze radzą sobie z technologią?

- Nie. E-usługi nie są rozwiązaniem obligatoryjnym. Równolegle do nich będzie istniał tradycyjny papierowy system.

- Dlaczego to rozwiązanie jest tak przyjazne dla kobiet w ciąży?

- Dla kobiety w ciąży wyprawa do szpitala może być poważnym przedsięwzięciem. Nie zawsze może jechać samochodem, a podróż zatłoczonym autobusem czy tramwajem to nie jest dobry pomysł. W związku z czym możliwość odebrania wyników przez Internet, nie ruszając się z domu wydaje się zasadniczą zmianą na lepsze.

- Czy są jakieś dalsze plany rozbudowy tego systemu?

- Tak, doskonalenie systemu elektronicznej dokumentacji i e-usług nigdy się nie skończy. Nigdy nie skonstruujemy takiego systemu, żebyśmy mogli powiedzieć, że osiągnęliśmy wszystko, co chcieliśmy. Ostatnio wystartowaliśmy z kolejnym projektem unijnym, dotyczącym rozbudowy e-usług i dwa dni temu dostaliśmy pismo, że fundusze zostaną nam przyznane.

- Czy system wpłynie w jakiś sposób na rotację kadr?

- Nie. Lekarze i pielęgniarki nadal będą wykonywali swoją pracę, a działowi administracyjnemu system trochę ulży w pracy. Ale na rotację kadr nie wpłynie.


Rozmawiała Monika Kurek
 

Szpital przy Inflanckiej: http://www.szpital-inflancka.pl/

Program funduszy dla województwa mazowieckiego: https://www.funduszedlamazowsza.eu/

 

System e-usług spotkał się z pozytywnym odbiorem – mówi dyrektor Szpitala Inflancka komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Esperal wszywka Warszawa i

Wykonanie wszywki alkoholowej przez lekarza. Esperal disulfiram. Dyskretnie i dogodnie w domu pacjenta. Tel. 504 777 994 www.wszywka.com


Zobacz ogłoszenie

Kalendarz

Najbliższe imprezy
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ipragapoludnie.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG MEDIA SP z o o z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"