
Niemal 4-kilometrowa trasa tramwajowa na Gocław będzie przebiegała od al. Waszyngtona wzdłuż Kanału Wystawowego. Dzisiaj już wiemy, że zadrzewiony pas oddzielający trasę od zabudowań wzdłuż kanału będzie miał szerokość 42 metrów. To jeden z wniosków po konsultacjach społecznych. Są też inne ustalenia. Jak informuje urząd miasta, kolejnymi zmianami, które będą uwzględnione jest m.in. zmniejszenie zakresu ingerencji w teren ROD „Energetyk-Górnik-Nauczyciel” w rejonie alei Górniczej i planowanych przystanków tramwajowych w rejonie ul. Zwycięzców. O 70 m w kierunku południowym zostaną przesunięte przystanki w rejonie ul Zwycięzców. Zwiększy się przestrzeń zieleni między między torami a ogrodzeniem ogródków działkowych. Przejścia przez torowisko będą miały sygnalizację świetlną.
- Poprowadzenie ruchu rowerowego po stronie zachodniej Kanału Wystawowego (rezygnacja z tranzytowej drogi dla rowerów po stronie wschodniej z uwagi na zakres dostępnego terenu), skorygowanie przebiegu ciągów pieszych i wykonanie ich nawierzchni z materiałów przepuszczających wodę - wyliczają urzędnicy.
Z całym raportem „Koncepcja zagospodarowania trasy tramwajowej na Gocław w rejonie Kanału Wystawowego: Raport z konsultacji społecznych” można zapoznać się tutaj.
źródło: UM
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Wszyscy mieszkańcy Gocławia mają nadzieję że Prezydent Jaki zamknie ten bezsensowny projekt korzystny TYLKO dla deweloperki i zacznie budowę metra na Gocław
Wielka szkoda,że nie pomyślano o przyrodzie. W pasie przy Kanale Wystawowym do niedawna mieszkały trzciniaki, i kurki wodne, że nie wspomnę o łyskach i krzyżówkach. Gościnnie bywały tam też kolorowe mandarynki. /prawdopodobnie przylatywały z Łazienek/. Nie sądzę żeby chciały tam teraz mieszkać.
Ciekawe czy dzielnica obniży koszty czynszów ,lub będą dopłaty za szkodliwy poziom hałasu?Co z problemem korków? Co z miejscami pracy właścicieli małych sklepików,co z bazarkiem na pętli?Mieszkam na Gocławiu pond 30 lat i wcale nie brakuje mi tu linii tramwajowej,która niczego nie przyśpieszy (autobusem do centrum ok. 15 min).Co z korkami?Wystarczy stłuczka na moście i pół osiedla stoi. Więc jak się tramwaj popsuje na skrzyżowaniu komorowskiego i feldorfa to pól pragi zakorkowane ( przypominam ,że w tej chwili jest tu duży ruch służb ratunkowych) Dlaczego tramwaje warszawaskie nie budują linii tam gdzie tego chcą mieszkańcy?Szkoda,że nie walczyły o linię przez most siekierkowski na służew bo takie połączenie miało by większy sens,ale rozumiem dostali kasę to trzeba ją gdziekolwiek wydać. Szkoda ,że odbędzie się to kosztem tylu ludzi.
Kto z kim konsultował ten projekt? Czy ktoś pytał mieszkańców Gocławia? Ja jestem zdecydowanie przeciw! Kto wymyślił tę trasę? Ludzie potrzebują dotrzeć do centrum/metra, a nie w jakieś puste, nikomu niepotrzebne miejsce, z którego trudno będzie przesiąść się gdziekolwiek i utknąć w jeszcze gorszym korku. Już lepiej jechać autobusem bezpośrednio do centrum. Poza tym tramwaj będzie przeszkadzać w przejeździe i tak opóźnionym autobusom, które dobrze Gocław obsługują. Obawiam się, ze tramwaj ma na celu zlikwidowanie autobusów i to bedzie dramat. Nie mówiąc o hałasie. Nie dosyć, że autobusy, że trasa siekierkowska, to jeszcze tramwaj doda decybeli. Kto na to zezwolił?!
Z niecierpliwością mieszkancy Goclawia czekają na szybsza możliwość wyjazdu w godzinach rannych. Dziekujemy i czekamy
Mieszkam przy pętli na Kotarbińskiego.Kumulacja hałasu i spalin z Trasy Siekierkowskiej i pętli autobusowej przekracza wszelkie normy.Miasto obiecało wymianę okien ale ponoć nie ma takich,które by w pełni mogły nas izolować.W zamian mamy dostać pętlę tramwajową pod samymi oknami,chyba chcą nas dobić.Do Centrum całe stado autobusów co parę minut,za to Siekierkowską na Mokotów i Ochotę tylko 402/w dni powszednie/.Absurdów ciąg dalszy.Rok wyborów,więc obiecują metro,ale pewnie skończy się na tym nieszczęsnym tramwaju.