Tramwaj na Gocław - wiemy jak będzie wyglądała przesiadka w Al. Zjednoczenia. Zobaczcie!

Tramwaj na Gocław, Tramwaj Gocław wiemy będzie wyglądała przesiadka Zjednoczenia Zobaczcie! - zdjęcie, fotografia
  • Fotka nr 0 z 4
  • Fotka nr 1 z 4
  • Fotka nr 2 z 4
  • Fotka nr 3 z 4
iPragaPoludnie.pl 13/10/2017 04:11

Tramwaje Warszawskie zaplanowały, że pierwszy tramwaj na Gocław dojedzie za niecałe pięć lat. 

Trasa tramwaju na Gocław pozwoli mieszkańcom tego osiedla, na którym mieszka ponad 50 tysięcy osób, dojechać do przystanku Centrum przy rondzie Dmowskiego w kilkanaście minut. Ale jeśli ktoś będzie chciał jechać np. do Metra Politechnika, to będzie mógł przesiąść się do autobusu na przecięciu nowej linii tramwajowej i alei Stanów Zjednoczonych. Zespół projektantów z Tramwajów Warszawskich założył, że przesiadka musi być po prostu wygodna. Jak będzie wyglądało to miejsce?

A- leja Stanów Zjednoczonych będzie biegła w otwartym tunelu. Wszystkie samochody i autobusy jadące po buspasach, znajdą się poniżej poziomu terenu. Nad wykopem zaplanowaliśmy budowę wiaduktu tramwajowego wraz z przystankami. Tramwaje będą zatrzymywały się dokładnie nad aleją Stanów Zjednoczonych i dzięki temu, do przystanku autobusowego będzie do przejścia tylko kilka metrów – mówi kierownik zespołu projektującego linię na Gocław, Grzegorz Madrjas.

Z wiaduktu tramwajowego na poziom alei Stanów Zjednoczonych do autobusów pasażerowie zejdą schodami lub zjadą jedną z czterech wind. Perony tramwajowe będą miały szerokość pięciu metrów. Obok torów tramwajowych znajdą się dwa chodniki i droga dla rowerów, zapewniające pieszym i rowerzystom połączenie Gocławia z Saską Kępą. Na obydwu przystankach znajdzie się także standardowe wyposażenie – wiaty chroniące przed deszczem i śniegiem i elektroniczne tablice z rozkładami jazdy.

Z Gocławia do centrum w niecałe 18 minut

Zaplanowany czas przejazdu tramwajem z Gocławia do ronda Dmowskiego to niecałe 18 minut. To zdecydowanie szybciej niż jazda autobusem, która trwa nawet 30 minut. Nowa linia tramwajowa o długości niemal 4 km pobiegnie od alei Waszyngtona wzdłuż brzegu Kanału Wystawowego. Istniejące budynki mieszkalne na Saskiej Kępie oddzielone będą od zielonego torowiska parkowym pasem drzew i krzewów o szerokości kilkudziesięciu metrów. Na osiedlu Gocław linia tramwajowa zostanie zbudowana w pasie dzielącym ul. Bora Komorowskiego i skończy się pętlą w okolicach Trasy Siekierkowskiej. Projekt obejmuje także modernizację torów w Alei Waszyngtona między rondem Wiatraczna a rondem Waszyngtona. W ramach inwestycji zostanie zbudowanych 15 peronów tramwajowych, a 9 istniejących zostanie zmodernizowanych pod kątem obsługi osób niepełnosprawnych. Inwestycji będzie towarzyszyć kupno 18 nowych jednokierunkowych tramwajów. Jej łączna wartość wyniesie 396 mln zł, przy dofinansowaniu UE w wysokości 62 mln zł. Inwestycja jest finansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POiŚ) na lata 2014 – 2020. Oznacza to, że powinna być ukończona w 2021 roku.

 

 

źródło: TW

Tramwaj na Gocław - wiemy jak będzie wyglądała przesiadka w Al. Zjednoczenia. Zobaczcie! komentarze opinie

  • gość 2017-10-13 13:34:08

    Tramwaj na Gocław pewnie będzie jeździł z Huty, bo Al Zjednoczenia jest na Bielanach

  • gość 2017-10-13 13:34:56

    Treść komentarza...

  • gość 2017-10-30 13:13:42

    Głupia szkodliwa dla tkanki miejskiej inwestycja. Nie rozwiąże w żaden sposób problemów komunikacyjnych Gocławia bo rozwiązać je może tylko metro, ale za to do likwidacji pójdą działki przy Waszyngtona. No ale o to deweloperom chodzi od co najmniej 10 lat :)

  • gość 2017-11-06 23:30:26

    Gocław ma doskonałe połączenia autobusowe do Śródmieścia i w stronę Pragi . Trasa Łazienkowska znowu będzie zamknięta, bo będą robić tunel ! Ogromne koszty inwestycji, utrudnienia dla mieszkańców Saskiej Kępy, dewastacja pasa zieleni nad Kanałem Wystawowym tylko dlatego, że komuś zachciało się tramwaju na Gocław !

  • gość 2018-05-05 22:30:11

    głupota!!!! przecież autobusem jedzie sie do centrum tez kilkanascie minut , po co wydawac tyle kasy!!!!

  • gość 2018-05-24 12:31:10

    bo korki? i autobusy stoją w korkach przy wiadukcie i czasami szybciej jest na piechotę? bo 123 ma kurs obwoźny? bo będą jeździły co 3-4 minuty a nie co poniektóre 3 na godzinę? każdy na saskiej cwany bo my myk z buta i tramwajem śmiga do centrum, ale reszcie takiego udogodnienia odmawia. Tak metro byłoby lepsze, ale nierealne w rozsądnym okresie czasu, o ile w ogóle powstanie bo Praga inwestycyjne jest zlewana, już nawet Białołęka ma większe inwestycje.

    PS. Odnośnie działek (ogródków) to jest jakiś dziwny twór post PRL, gdzie kasta wybrana ma miejsce odpoczynku w centrum miasta a reszta ogląda ogrodzenie. Powinno zostać to zaorane poza drzewami i przekształcone w duży park i połączone ze Skaryszewskim. A, że jest to bardzo potrzebne widać po tłumach ludzi w Skaryszaku. Oczywiście deweloperka w tym miejscu w żadnym wypadku.

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie

Kalendarz

Najbliższe imprezy
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ipragapoludnie.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG MEDIA SP z o o z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"