Handel i usługi, rozdaje karty - zdjęcie, fotografia
iPragaPoludnie.pl 23/06/2016 13:42

Firmy typu Uber czy Airbnb zmieniają oblicze współczesnego biznesu. Wymuszają na starych wyjadaczach nowe strategie. W czym tkwi ich siła?

Jeszcze kilka lat temu mało kto w Polsce słyszał o Uberze. Dzisiaj podbija on nasz rynek, oferując przystępny cenowo, wygodny i bezpieczny transport.

Polska jest trzecim największym rynkiem w Unii Europejskiej, wyprzedzają ją tylko Francja i Wielka Brytania – mówi Kacper Winiarczyk, dyrektor generalny Ubera w Polsce. Tak jak Airbnb zagraża branży hotelarskiej, tak teraz Uber zagraża taksówkarzom.

Sukces Ubera polega na nowym spojrzeniu na biznes i wykorzystaniu – podobnie jak Alibaba czy Airbnb – modelu platformy. To społeczność oraz należące do niej zasoby stają się najważniejszymi aktywami. Platformy kojarzą ze sobą producentów i konsumentów, umożliwiając przepływ ich zasobów i ułatwiając interakcje między nimi. Dzięki efektom sieciowym i dostępie do aktualnych danych platformy mogą od razu dostosowywać oferty do bieżących potrzeb społeczności.

Działający według starych metod giganci typu Walmart, Nike, General Electric starają się włączyć platformy w swoje modele biznesowe. Bowiem specjaliści alarmują: tradycyjne organizacje muszą opanować nowe reguły strategii obowiązujące w świecie platform albo szykować się na wyjście z rynku.

Temu, jak platformy zmieniają biznes, poświęcono artykuł Nowe reguły strategii w czerwcowym numerze „Harvard Business Review Polska” – magazynie dla liderów biznesu. 

Artykuł sponsorowany

Uber rozdaje karty komentarze opinie

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ipragapoludnie.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

MPG MEDIA SP z o o z siedzibą w Warszawa 02-761, Cypryjska 2G

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"