
Od początków szeroko dostępnych komputerów i, w późniejszym okresie, Internetu, gry wideo stanowią sporą część życia niektórych ludzi od ich młodości przez długie, długie lata. Pozwalają graczom socjalizować się z przyjaciółmi i łagodzą stres, a umożliwiającymi te wszystkie korzyści są właśnie konsole
Takich samych korzyści można upatrywać w grach udostępnianych na smartfony, na przykład przez takie portale jak Facebook czy kasyno online – można w nich już grać nawet razem ze swoimi przyjaciółmi (np. przez opcję kasyna na żywo). Jak radzą sobie konsole z rosnącą popularnością gier online dostępnych na komputery i smartfony? Pod lupę bierzemy dziś największe światowe konsole!
Od pierwszej w historii wojny na konsole w latach 80. branża jest zdominowana przez gigantów, takich jak Nintendo, Sony i Microsoft. Brytyjskie gospodarstwa domowe z dostępem do konsoli do gier mają obecnie ponad osiem milionów mieszkańców. Według raportu “The Impact Of Platform On Global Video Game Sales” z 2013 roku autorstwa J. Babb, N. Terry I K. Dana, najlepiej sprzedającą się platformą globalną było Nintendo Wii.
Na drugim miejscu pod względem sprzedaży było Nintendo DS., później Xbox 360, Sony PlayStation 3 i komputer osobisty (PC) razem na trzecim miejscu. Czwarty poziom to Sony PlayStation 2 i Sony PSP; a emerytowana szósta generacja Nintendo GameCube osiągnęła najniższy poziom globalnej sprzedaży. Jednak od czasu tego badania branża gier online w Polsce zmieniła się nie do poznania. A to wszystko przez łatwo dostępny i tani Internet.
Wiele firm produkujących konsole, które szybko poszły z duchem czasu, skorzystało z tego wzrostu wykorzystania Internetu w graniu, w wyniku czego wzrosły ich zyski. Miało to jednak odwrotny skutek w wypadku awarii systemu, jak to się stało w przypadku Sony, która poniosła stratę w wysokości 171 milionów dolarów w momencie awarii sieci PlayStation. Internet sprawił, że gry komputerowe stały się potężną siłą, ponieważ pozwoliły na zmianę charakteru grania: z aktywności bardzo indywidualnej i, powiedzmy sobie szczerze, raczej izolującej gracza od społeczeństwa, do aktywności społecznej, rodzaju spędzania wolnego czasu z przyjaciółmi, nawet jeśli tylko na odległość.
Szerokopasmowy i szybki Internet zdecydowanie zmienił sposób, w jaki obecnie gramy i jaką rozrywkę wybieramy. W latach 90. granie za darmo było nie do pomyślenia – aktualnie większość użytkowników nawet nie myśli o tym, że mieliby za cokolwiek płacić. Wielu graczy nie posiada już konsoli, lecz supernowoczesne smartfony, bez których nie są w stanie przeżyć nawet jednego dnia.
Kusząca jest myśl, że PlayStation i Xbox nie mają sobie równych w tych liczbach, ale tak do końca nie jest. Od pewnego czasu po cichu przejmują sektor gier iGaming Smartfony. Dzieje się tak do tego stopnia, że w ciągu ostatniego miesiąca 91% użytkowników telefonów rozpoczęło jakąś grę na swoim urządzeniu. Czy smartfony będą w stanie odebrać popularność konsolom do gry?
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie