
Wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce ma około 200 czynników, na których bazuje algorytm Google.
Jedną ze skuteczniejszych form promowania witryny jest pozycjonowanie. Należy pamiętać, że ze względu na to, że ponad 50% ruchu w internecie generowanego jest przez telefony i tablety, równie ważna jest także wersja mobilna strony i szybkość jej ładowania.
Jak można zareklamować stronę w internecie?
Marketing w internecie dzieli się na formy reklamy niejawnej i jawnej. Ta pierwsza opiera się głównie na działalności w social media, takich jak Twitter, Facebook czy Instagram, Content Marketingu, czyli publikowaniu użytecznych artykułów, a także współpracy z blogerami. Ta druga to przede wszystkim:
Facebook Ads - czyli reklama na Facebooku, ale nie to samo, co prowadzenie fanpage'a, za jej pomocą można kierować użytkowników tego portalu do reklamowanej strony www lub zachęcać do uruchomienia specjalnie przygotowanej aplikacji,
Marketing Automation - to metoda zbierania danych o konkretnym użytkowniku i kierowania do niego specjalnych ofert w oparciu o jego zainteresowania, nadaje się zwłaszcza dla firm nastawionych na długoterminową współpracę z klientem,
Linki sponsorowane - to kampania Google AdWords polegająca przede wszystkim na wyświetlaniu linka do strony na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce, ale również na reklamach graficznych i tekstowych w całej sieci reklamowej Google i porównywarce cen, która wyświetla się w formie zdjęcia produktu, ceny i adresu do sklepu w górnej części witryny, opłata za taką usługę odbywa się w systemie Pay Per Click, co oznacza, że reklamodawca płaci nie za wyświetlenie, ale dopiero za kliknięcie w reklamę przez użytkownika,
Banery reklamowe - to reklama w formie obrazu lub filmu, która może być prowadzona przez różne serwisy, dostępna także w ofercie Google Ads,
RTB - czyli Real Time Bidding to model reklamy polegający na aukcji prowadzonej dla każdego użytkownika, wyświetlony zostaje mu baner, który miał najwyższą ofertę wśród innych reklamodawców,
YouTube - to metoda reklamy skierowana do firm, które posiadają spoty reklamowe, ponadto portal podlega również reklamom Google Ads,
Mailing - czyli newsletter, który wymaga od firmy zgromadzenia bazy adresów mailowych, w przypadku korzystania z Google Ads może przyjmować formę reklamy imitującej tradycyjną wiadomość e-mail.
Jakie są zalety reklamy w internecie?
Tradycyjne formy reklamy w radiu, telewizji i gazetach przechodzą do historii z bardzo prostego powodu - coraz rzadziej z nich korzystamy. Z kolei internet jest obecnie najpopularniejszym źródłem informacji i rozrywki, dzięki czemu siłą rzeczy staje się najlepszym miejscem do skutecznego marketingu. Po pierwsze zasięg reklam osiąga skalę globalną, a jednocześnie mamy możliwość kategoryzowania wyświetlanych treści ze względu na lokalizację użytkownika, który jest uznawany za potencjalnego klienta. Marketing internetowy jest również tańszy w porównaniu do tradycyjnych form reklamy i łatwo można śledzić jego postępy oraz aktualne trendy.
W sieci łatwiej jest także zaangażować użytkownika do interakcji z reklamą, a dzięki informacjom zwrotnym stale ją ulepszać. Każda forma reklamy buduje pewną świadomość o marce, która zapada w pamięć i sprawia, że firma staje się rozpoznawalna. Ponadto, wyjątkowa metoda, jaką jest redirecting prowadzony przez Google, pozwala odzyskać utraconych klientów, którzy oglądali produkty, a nawet dodali je do koszyka, a później opuścili witrynę. Poprzez dostosowanie odpowiednich form reklamy, użytkownicy chętniej wracają do przeglądanej witryny i finalizują zakupy.
Skuteczność internetowego marketingu warunkuje dostosowanie kampanii reklamowej do branży, polityki firmy oraz oczekiwanych rezultatów. Na chwilę obecną jedną z najskuteczniejszych form promowania stron www jest ich pozycjonowanie w wyszukiwarce Google, z której codziennie korzysta ponad 90% internautów.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Są kilka przydatnych rzeczy. :)
Co za idiota pisał ten artykuł pewnie wiedze zdobywał na podwórku od kolegów. Po pierwsze samo używanie słowa pozycjonowanie w UE jest zabronione bo ta nazwa określa nielegalne niezgodne z regulaminem Google techniki podnoszenia pozycji w wyszukiwarce Google. Google ma prawo za używanie takich technik ukarać właściciela strony karą pieniężną co też robiła w Zachodnich państwach UE.
Jeśli zaś chodzi o reklamę płatną w Google AdWords to jej wyniki nie mają wpływu na podnoszenia miejsca w wyszukiwarce Google.
Wstyd napisać taki artykuł nie posiadając żadnej wiedzy.