Reklama

Jak wypromować stronę w wyszukiwarce Google

Wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce ma około 200 czynników, na których bazuje algorytm Google.

Jedną ze skuteczniejszych form promowania witryny jest pozycjonowanie. Należy pamiętać, że ze względu na to, że ponad 50% ruchu w internecie generowanego jest przez telefony i tablety, równie ważna jest także wersja mobilna strony i szybkość jej ładowania.

Jak można zareklamować stronę w internecie?

Marketing w internecie dzieli się na formy reklamy niejawnej i jawnej. Ta pierwsza opiera się głównie na działalności w social media, takich jak Twitter, Facebook czy Instagram, Content Marketingu, czyli publikowaniu użytecznych artykułów, a także współpracy z blogerami. Ta druga to przede wszystkim:

  • Facebook Ads - czyli reklama na Facebooku, ale nie to samo, co prowadzenie fanpage'a, za jej pomocą można kierować użytkowników tego portalu do reklamowanej strony www lub zachęcać do uruchomienia specjalnie przygotowanej aplikacji,

  • Marketing Automation - to metoda zbierania danych o konkretnym użytkowniku i kierowania do niego specjalnych ofert w oparciu o jego zainteresowania, nadaje się zwłaszcza dla firm nastawionych na długoterminową współpracę z klientem,

  • Linki sponsorowane - to kampania Google AdWords polegająca przede wszystkim na wyświetlaniu linka do strony na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce, ale również na reklamach graficznych i tekstowych w całej sieci reklamowej Google i porównywarce cen, która wyświetla się w formie zdjęcia produktu, ceny i adresu do sklepu w górnej części witryny, opłata za taką usługę odbywa się w systemie Pay Per Click, co oznacza, że reklamodawca płaci nie za wyświetlenie, ale dopiero za kliknięcie w reklamę przez użytkownika, 

  • Banery reklamowe - to reklama w formie obrazu lub filmu, która może być prowadzona przez różne serwisy, dostępna także w ofercie Google Ads,

  • RTB - czyli Real Time Bidding to model reklamy polegający na aukcji prowadzonej dla każdego użytkownika, wyświetlony zostaje mu baner, który miał najwyższą ofertę wśród innych reklamodawców, 

  • YouTube - to metoda reklamy skierowana do firm, które posiadają spoty reklamowe, ponadto portal podlega również reklamom Google Ads,

  • Mailing - czyli newsletter, który wymaga od firmy zgromadzenia bazy adresów mailowych, w przypadku korzystania z Google Ads może przyjmować formę reklamy imitującej tradycyjną wiadomość e-mail.

Jakie są zalety reklamy w internecie?

Tradycyjne formy reklamy w radiu, telewizji i gazetach przechodzą do historii z bardzo prostego powodu - coraz rzadziej z nich korzystamy. Z kolei internet jest obecnie najpopularniejszym źródłem informacji i rozrywki, dzięki czemu siłą rzeczy staje się najlepszym miejscem do skutecznego marketingu. Po pierwsze zasięg reklam osiąga skalę globalną, a jednocześnie mamy możliwość kategoryzowania wyświetlanych treści ze względu na lokalizację użytkownika, który jest uznawany za potencjalnego klienta. Marketing internetowy jest również tańszy w porównaniu do tradycyjnych form reklamy i łatwo można śledzić jego postępy oraz aktualne trendy.

W sieci łatwiej jest także zaangażować użytkownika do interakcji z reklamą, a dzięki informacjom zwrotnym stale ją ulepszać. Każda forma reklamy buduje pewną świadomość o marce, która zapada w pamięć i sprawia, że firma staje się rozpoznawalna. Ponadto, wyjątkowa metoda, jaką jest redirecting prowadzony przez Google, pozwala odzyskać utraconych klientów, którzy oglądali produkty, a nawet dodali je do koszyka, a później opuścili witrynę. Poprzez dostosowanie odpowiednich form reklamy, użytkownicy chętniej wracają do przeglądanej witryny i finalizują zakupy. 

Skuteczność internetowego marketingu warunkuje dostosowanie kampanii reklamowej do branży, polityki firmy oraz oczekiwanych rezultatów. Na chwilę obecną jedną z najskuteczniejszych form promowania stron www jest ich pozycjonowanie w wyszukiwarce Google, z której codziennie korzysta ponad 90% internautów. 

 

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Janusz Kamiński - niezalogowany 2019-06-04 09:37:26

    Są kilka przydatnych rzeczy. :)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2019-12-12 00:56:49

    Co za idiota pisał ten artykuł pewnie wiedze zdobywał na podwórku od kolegów. Po pierwsze samo używanie słowa pozycjonowanie w UE jest zabronione bo ta nazwa określa nielegalne niezgodne z regulaminem Google techniki podnoszenia pozycji w wyszukiwarce Google. Google ma prawo za używanie takich technik ukarać właściciela strony karą pieniężną co też robiła w Zachodnich państwach UE.
    Jeśli zaś chodzi o reklamę płatną w Google AdWords to jej wyniki nie mają wpływu na podnoszenia miejsca w wyszukiwarce Google.
    Wstyd napisać taki artykuł nie posiadając żadnej wiedzy.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iPragaPoludnie.pl




Reklama
Wróć do