
Założyłeś sklep internetowy i zastanawiasz się, jak pozyskać Klientów? Zapewne nie Ty jeden. W dobie mocno nasyconego rynku konkurencyjne ceny i wysoka jakość produktów czy usług nie wystarczą, żeby wybić się na pierwsze miejsce w branży. Aby sprzedaż w Twoim sklepie rosła, konieczne będzie podjęcie szerzej zakrojonych działań. Oto sposoby, które ułatwią Ci zdobycie odbiorców i nawiązanie z nimi długofalowej relacji biznesowej.
Bądź rozpoznawalny, a zyskasz zaufanie potencjalnych Klientów
Sklep już funkcjonuje, ale wciąż nie sprzedajesz tyle, ile oczekiwałeś? Być może konieczne jest zainteresowanie potencjalnych Klientów ofertą. Użytkownicy nie znajdą Cię samodzielnie – trzeba pokazać im swoją ofertę i zachęcić do kupna produktów albo skorzystania z usług. W sieci istnieje wiele sklepów online i firm, które mają za sobą lata doświadczeń, zajmują wysokie miejsca w rankingu wyszukiwarki, a także udzielają się na portalach branżowych. Aby odnieść sukces, powinieneś do nich dołączyć. Pomoże Ci w tym przede wszystkim optymalizacja i pozycjonowanie strony firmowej. Dzięki temu Twoja witryna będzie przyjazna nie tylko dla oka odbiorcy, ale również dla robotów Google. Zgodne z wymaganiami wyszukiwarki działania SEO umożliwiają wybicie się na czołowe miejsca w wynikach wyszukiwania. Innym sposobem, często łączonym z pozycjonowaniem, jest reklama Google Ads. Z jej pomocą stworzysz dopasowane do produktu i Klienta treści promocyjne, dokładnie odpowiadające na zapytania wpisywane w pole wyszukiwania.
W celu lepszego zrozumienia usługi należy już na wstępie wyjaśnić, co kryje się pod pojęciami pozycjonowanie stron internetowych i SEO – Search Engine Optimization. Pozycjonowanie można zdefiniować, jako szeroki zakres działań, który ma na celu wypromowanie witryny internetowej w organicznych, naturalnych wynikach wyszukiwania pod konkretnymi frazami kluczowymi. A to oznacza, że pozycjonowanie stron www ma za zadanie sprawić, by dana witryna wyświetlała się, gdy ktokolwiek wpisze w Google dane słowa kluczowe. Każda osoba rozważająca pozycjonowanie powinna wiedzieć, że ok. 90% internautów nigdy nie zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania. To oznacza, że powodzenie biznesu uzależnione jest od uplasowania się w czołowych pozycjach organicznych wyników. Tylko zdeklasowanie rywali daje pewność, że ruch w witrynie znacząco wzrośnie, a to przełoży się finalnie na sprzedaż towarów lub usług.
źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/
Jeśli nie masz doświadczenia w pozycjonowaniu strony albo Twoje dotychczasowe działania nie przyniosły oczekiwanych rezultatów, warto rozważyć zatrudnienie specjalistów. Eksperci wezmą pod lupę branżę, w której działasz, zbadają konkurencję i na tej podstawie dobiorą dla Ciebie idealne narzędzia do zwiększenia widoczności w wyszukiwarce. Uniwersalna metoda na pozycjonowanie nie istnieje – trzeba dokładnie przeanalizować aktualną sytuację firmy i zdecydować się na optymalne metody działania. Dzięki temu grono Twoich stałych Klientów będzie nieustannie rosło.
Przekonaj się, że pozycjonowanie zwiększy obroty Twojego sklepu
Początki działalności w sieci zawsze wyglądają tak samo: rekonesans na rynku internetowym, precyzyjny wybór grupy docelowej, opracowanie modelu biznesowego. Jakie są dalsze kroki? Otóż żeby rozpocząć sprzedaż, trzeba pozyskać pierwszych Klientów. W tym celu dobrze jest wczuć się w potencjalnego kontrahenta i spojrzeć na sklep jego oczami. Odpowiedz sobie na pytanie, czego tak naprawdę oczekuje od Ciebie Klient, co jest dla niego istotne. Najważniejszym elementem będzie oczywiście widoczność w wynikach wyszukiwania. Jeśli Twoja witryna wyświetla się wśród najlepszych w branży, istnieje bardzo duża szansa, że użytkownik kliknie właśnie w link prowadzący do niej. Strony, które znajdują się w czołówce rankingu Google, są bowiem obdarzane przez internautów większym zaufaniem, niż te umiejscowione dalej. Odbiorcy spodziewają się ujrzeć tam odpowiedzi na postawione przez siebie pytania, a w przypadku sklepu - ofertę doskonale dopasowaną do aktualnych wymagań. Pozycjonowanie i optymalizacja strony internetowej pomoże Ci wyróżnić się spośród konkurencji. Istotny jest też wygląd witryny: powinien być intuicyjny, przejrzysty i łatwy w nawigacji. Jeżeli dopracujesz menu, stworzysz przyjazne adresy url i zlikwidujesz ewentualne błędy techniczne, zachęcisz tym potencjalnych Klientów do odwiedzania Twojego sklepu. A do zakupu skłonią ich dobrej jakości zdjęcia i wyczerpujące opisy produktów. W tekstach zamieść słowa kluczowe, na jakie chcesz się pozycjonować, i co najważniejsze, zadbaj o to, by treści były merytoryczne i pomocne.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie