
Przydatności mobilnych podnośników nie sposób zakwestionować. Przede wszystkim usprawniają transport ładunków pomiędzy poszczególnymi stanowiskami i działami. Jednak standardowe modele wózków rzadko kiedy wykraczają poza podstawowy zakres funkcjonalności. Co w momencie, kiedy istnieje konieczność wsparcia procesu montażu albo przenoszenia rzeczy o znacznie większym ciężarze? Wtedy trzeba zwrócić się do fachowców o przygotowanie specjalistycznego pojazdu.
Alternatywną opcją mogłoby być doposażenie zwykłego wózka magazynowego w rozmaite adaptery. Jednak zdaniem branżowych ekspertów, reprezentujących Przedsiębiorstwo HAK Sp. z o.o. tego rodzaju droga wiąże się ze sporymi ograniczeniami. Seryjnie produkowane oprzyrządowanie nie zawsze jest w stanie sprostać oczekiwaniom. Oczywiście do zaprojektowania wózka podnośnikowego od podstaw potrzeba odpowiednich zasobów kadrowych i technologicznych. Parametry techniczne nowej maszyny muszą zostać dopasowane do warunków panujących w miejscu przeznaczenia. Nie ma sensu skonstruowanie wózka podnośnikowego ze skomplikowanym wyposażeniem i sterowaniem, który ze względu na gabaryty nie będzie w stanie wykonywać podstawowych manewrów. Zanim inżynierowie przystąpią do kreatywnej pracy, należy przeprowadzić drobiazgową analizę procesów zachodzących w zakładzie oraz przebiegu transportowanych ładunków. Czysta matematyka, zero miejsca na improwizację czy kompromisy.
Po opracowaniu szczegółowych wytycznych i zaprojektowaniu mobilnego adaptera, nadchodzi czas testów oraz badań. Każda nowa konstrukcja musi spełnić określone w przepisach wymogi, zanim trafi do zamawiającego. Dopuszczaniem urządzeń transportu bliskiego do użytku zajmuje się Urząd Dozoru Technicznego i specjaliści, którzy posiadają stosowne uprawnienia. Przykładowo w ofercie wspominanego wcześniej Przedsiębiorstwa HAK można znaleźć tego rodzaju usługi. Trzeba jeszcze pamiętać o ścisłym przestrzeganiu zaleceń w zakresie eksploatacji oraz konserwacji urządzenia. Nie znaczy to, że tworzone „na zamówienie” wózki podnośnikowe są bardziej awaryjne od standardowych modeli. Ze względu na odmienną budowę, np. częstą integrację konstrukcji unoszącej z przyrządami obsługowymi, sposób użytkowania różni się od tego, co pracownicy znają z wcześniej wykorzystywanych pojazdów.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie