Reklama

Jak testować firmową stronę internetową? Przede wszystkim należy sprawdzić jej działanie na smartfonach i tabletach

Witryny www nie bez powodu nazywa się elektronicznymi wizytówkami każdego przedsiębiorstwa. Atrakcyjna oprawa graficzna, rzeczowa zawartość, ale też kwestie techniczne wydatnie wpływają na to, jakie pierwsze wrażenie zrobi na odbiorcach pierwszy (bądź kolejny) kontakt z marką. Odświeżenie i unowocześnienie firmowej strony internetowej może zatem przynieść całkiem wymierne korzyści. Pod warunkiem, że zrobi się to w zgodzie z aktualnie obowiązującymi standardami. Te zaś nakazują skoncentrowanie się na sprzętach przenośnych.

Użytkownicy urządzeń mobilnych odpowiadają za ponad 50% ruchu w sieci, co nie mogło ujść uwadze Google

Jak przypominają specjaliści z agencji pozycjonerskiej ESEO, algorytmy wyszukiwarki już od kilku lat działają zgodnie z zasadą „mobile first”. Skoro smartfony u tablety generują najwięcej wyświetleń witryn internetowych, to jakość user experience ich posiadaczy należy traktować priorytetowo. Trzeba zadbać o szybkie wyświetlanie kolejnych elementów, skalowanie do ekranów o zróżnicowanych przekątnych oraz rozdzielczościach, a także właściwy dostęp do wszystkich odnośników w menu. Jakiekolwiek utrudnienia w przejściu do zasobów stanowią poważny problem, który trzeba jak najszybciej wyeliminować. Po pierwsze: można do siebie zrazić użytkowników i stracić potencjalnych klientów. Po drugie, równie istotne: Google automatycznie obniży pozycję domeny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dlatego jednym z pierwszych etapów pozycjonowania jest optymalizacja kodu witryny oraz jego dostosowanie pod urządzenia mobilne. Oczywiście wszelkie poprawki warto wielokrotnie sprawdzić, czy funkcjonują zgodnie z założeniami.

Nowoczesne strony www muszą być responsywne. Osobna wersja mobilna mocno utrudnia pozycjonowanie domeny

Jeszcze kilka lat temu standardem było posiadanie dwóch witryn internetowych. Jednej www, przeznaczonej na komputery osobiste, laptopy i podobnej klasy sprzęt, a także drugiej, zaprojektowanej z myślą o smartfonach. Z zasady umieszczano je na subdomenie, oznaczonej krótkim i klarownym przedrostkiem „m”. Aktualnie utrzymywanie i aktualizowanie dwóch stron równolegle jest zbyt czasochłonne i kosztowne, na dodatek wyszukiwarka Google indeksuje je osobno (podobnie jak adresy z www i bez www). Dla uzyskania maksymalnej efektowności pozycjonowania najlepiej przygotować jedną witrynę, która dzięki odpowiednim funkcjom sama będzie się dostosowywać do parametrów urządzenia, z którego korzysta odwiedzający ją użytkownik. Na stronie https://www.eseo.pl/pozycjonowanie-stron/ znajduje się więcej informacji na ten temat.

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iPragaPoludnie.pl




Reklama
Wróć do