W cennikach wirtualnych biur często widnieje podział na usługi podstawowe i dodatkowe. Te pierwsze na ogół obejmują udostępnienie adresu i obsługę administracyjną w ograniczonym zakresie. Te drugie to różnorodne rozwiązania biznesowe, które mogą znacząco podwyższyć koszt abonamentu.
Na cenę wirtualnego biura w Warszawie, podobnie zresztą jak w innych miastach, wpływa przede wszystkim zakres usług – podstawowych oraz opcjonalnych, realizowanych na życzenie klienta. Wachlarz usług dodatkowych obejmuje przeróżne rozwiązania wspierające prowadzenie i rozwijanie biznesu.
Innym czynnikiem determinującym cenę wirtualnego biura jest okres najmu. Im dłuższy czas, na jaki ma zostać zawarta umowy, tym niższa cena w przeliczeniu na jeden miesiąc. Decydując się na najem długoterminowy, np. na 3 lata, można zamknąć się w kwocie niespełna 30 zł brutto miesięcznie.
Cena zależy także od obiektywnej atrakcyjności lokalizacji. Korzystanie z wirtualnego adresu w prestiżowej dzielnicy Warszawy, jak Śródmieście lub Wola, pod którym znajduje się nowoczesny obiekt biznesowy, może kosztować przedsiębiorcę trochę więcej.
Najtańsze wirtualne biuro w Warszawie kosztuje ok. 20 zł netto miesięcznie – przy umowie na 36 miesięcy i uregulowaniu całej kwoty z góry. Patrząc na cenniki wirtualnych biur w stolicy, nawet w podstawowym wariancie można liczyć nie tylko na użyczenie adresu, ale również na szereg przydatnych świadczeń. W koszty często wliczone jest przyjmowanie, sortowanie i przechowywanie firmowej korespondencji wraz z powiadamianiem adresata o nowych listach.
Jakie usługi standardowo zawiera cena wirtualnego biura w Warszawie, a jakie możesz domówić i za ile, sprawdzisz w cenniku Biznes Centrum.
Usługi dodatkowe w ofertach wirtualnych biur w Warszawie
Za dodatkową opłatą, operator wirtualnego biura może zapewnić klientowi m.in.:
skanowanie listów do określonej ilości,
powiadamianie o nowej poczcie przez SMS,
nielimitowany odbiór paczek,
przygotowanie pieczątki,
prowadzenie księgowości,
wsparcie przy zakładaniu działalności gospodarczej,
pomoc w pozyskaniu dotacji na rozwój biznesu,
obsługę telefoniczną biura,
rezerwowanie sal konferencyjnych.
Dostępność powyższych rozwiązań zależy od możliwości konkretnego usługodawcy. Od Ciebie zależy, czy zechcesz skorzystać z dodatkowych usług. Dla wielu przedsiębiorców podstawowe pakiety są w pełni wystarczające.
Popularną usługą dodatkową jest rezerwacja sali konferencyjnej, gdy zajdzie konieczność fizycznego spotkania z klientem, kontrahentem czy kandydatem do pracy.
Jak usługi dodatkowe wpływają na cennik wirtualnego biura?
Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ usługi dodatkowe są najczęściej wyceniane indywidualnie na podstawie potrzeb i oczekiwań klienta. Z cennika jednego z popularnych wirtualnych biur w Warszawie wynika, że:
usługa skanowania korespondencji zwiększa łączny koszt o ok. 50-250 zł – w zależności od wybranej ilości skanów (50, 100 lub 300 sztuk);
usługa powiadamiania o nowej poczcie przez SMS zwiększa łączny koszt o ok. 25-140 zł – w zależności od wybranej ilości wiadomości (50, 100 lub 300 sztuk);
usługa odbierania nielimitowanej ilości paczek zwiększa łączny koszt o ok. 70-440 zł – w zależności od okresu obowiązywania umowy (6, 12, 18, 24 lub 36 miesięcy) i nie obejmuje odbioru przesyłek paletowych.
Wycenę innych usług dodatkowych, np. prowadzenia księgowości, można uzyskać, kontaktując się z wybranym wirtualnym biurem. Warto porównać cenniki kilku firm.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie