Trwają przygotowania do budowy obwodnicy Pragi. Warta blisko 1 mld zł inwestycja połączy Grochów z Targówkiem, odciążając zakorkowaną Pragę. W przetargu wystartowało siedem firm, z których każda zaproponowała skrócenie terminu z 30 do 26 miesięcy. Wczoraj otwarto ich oferty.
ZMID powinien podpisać umowę ze zwycięzcą konkursu na początku nowego roku. Wybrana firma najpierw przedstawi koncepcję obwodnicy z trzema wariantami, ratusz wybierze jeden z nich, a wykonawca przygotuje szczegółowy projekt. Po zdobyciu pozwolenia na rozpoczęcie inwestycji, firma zacznie budować obwodnicę. Prace zaplanowano na lata 2018-2021.
Zadaniem projektantów będzie wykazanie, co byłoby bardziej wskazane na obwodnicy: po dwa pasy ruchu w każdym kierunku czy też trzy, w tym jeden buspas. Przedstawią także wizję tunelu pod rondem Wiatraczna.
Wiadomo już, że w otoczeniu obwodnicy znajdą się choinki oraz dwukierunkowa droga rowerowa. Nad linią PKP, która oddziela Grochów od Targówka, powstaną wiadukty z przystankami autobusowymi.
Początkowo obwodnica Pragi kończyć się będzie na ul. Radzymińskiej, ale docelowo prowadzić ma do ronda Żaba. Nie wiemy jednak, kiedy to nastąpi.
Wizualizacja: SISKOM
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
najbardziej cieszy że "Wiadomo już, że w otoczeniu obwodnicy znajdą się choinki " - czyli na obwodnicy Boże Narodzenie będzie trwało cały rok!
Trudna sprawa dla okolicznych mieszkańców , ja na szczęście nieco dalej ( dla pocieszenia powiem , że mam trudne sąsiedztwo i też ruchliwą ulicę ). Długo oczekiwany "przelot" w stronę Targówka i pośrednio Marek może się wreszcie ziści.........
Mam nadzieję, że powstanie jeden długi tunel, a na górze nie będzie po 3 pasy w obu kierunkach, tylko pod 2. Jeśli kogoś interesują szczegóły 3 wariantów to tutaj (http://siskom.waw.pl/materialy/obw-sr/wizualizacje/slajdy.htm) można zobaczyć wszystkie 3 warianty z jeszcze 2008 roku chyba. Spośród nich wariant 3 został wybrany, ale na tym inwestycja się skończyła, plany i warunki wygasły. Teraz wszystko trzeba od nowa robić. Jak na obrazkach widać, naziemna Wiatraczna miała mieć po 3 pasy w obu kierunkach oraz znacznie ograniczoną ilość wjazdów w prostopadłe ulice. Moim zdaniem droga ta powinna mieć po maksymalnie 2 pasy ruchu oraz więcej zjazdów do pobliskich ulic, przydałoby się też usunąć panele dźwiękkochronne. Wszędzie są stawiane, hałasu często prawie w ogólnie nie usuwają, a tylko zasłaniają widok i stwarzają klaustrofobiczne odczucia wśród mieszkańców i pieszych.
Mówi się wyraźnie o odchudzeniu projektu z 2008 r. Obecny projekt nie przewiduje już 8 pasmowej trasy tylko jej ograniczenie do 4 lub 6, czyli jak czytamy wyżej 2 lub 3 pasy w jednym kierunku. Tunel powinien być ale tylko pod rondem Wiatraczna.
Mówi się wyraźnie o odchudzeniu projektu z 2008 r. Obecny projekt nie przewiduje już 8 pasmowej trasy tylko jej ograniczenie do 4 lub 6, czyli jak czytamy wyżej 2 lub 3 pasy w jednym kierunku. Tunel powinien być ale tylko pod rondem Wiatraczna.
Mówi się wyraźnie o odchudzeniu projektu z 2008 r. Obecny projekt nie przewiduje już 8 pasmowej trasy tylko jej ograniczenie do 4 lub 6, czyli jak czytamy wyżej 2 lub 3 pasy w jednym kierunku. Tunel powinien być ale tylko pod rondem Wiatraczna.
Mówi się wyraźnie o odchudzeniu projektu z 2008 r. Obecny projekt nie przewiduje już 8 pasmowej trasy tylko jej ograniczenie do 4 lub 6, czyli jak czytamy wyżej 2 lub 3 pasy w jednym kierunku. Tunel powinien być ale tylko pod rondem Wiatraczna.