
Wiceprezydent Renata Kaznowska poinformowała dzisiaj, że Samorządowe Kolegium Odwoławcze podtrzymało decyzję dotyczącą tramwaju na Gocław. Oznacza to jedno - tramwaj powstanie!
Przypomnijmy: Tramwaje Warszawskie z końcem 2016 roku poinformowały o otrzymaniu decyzji środowiskowej pod budowę połączenia tramwajowego przebiegającego od Alei Waszyngtona, wzdłuż Kanału Wystawowego, do Alei Stanów Zjednoczonych, dalej prosto do ul. Bora Komorowskiego, wzdłuż której to linia ma się ciągnąć aż do pętli autobusowej na Gocławiu. Ten wariant ostatecznie, po wielu miesiącach dyskusji, został wybrany.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Tramwaje, po których trasie poruszać mogą się tylko inne tramwaje, to poroniony pomysł. W miastach jest potrzebna sprawna infrastruktura dla pojazdów samochodowych i rowerowych, a nie jeden uprzywilejowany kosztem reszty pojazd, który na dodatek jest mniej efektywny, wolniejszy od autobusu.
Osobiście uważam, że jest to bardzo nietrafiona inwestycja. Pomysł pociągnięcia 2 linii metra w kierunku Gocławia był bardziej sensowny i użyteczny, a teraz prawdopodobnie zupełnie zostanie porzucony. Bo przecież już będzie ten nieszczęsny tramwaj, dość liczne autobusy - metra nie trzeba rozbudowywać.
Tym samym metro na Gocław nie powstanie przez wiele lat. Przypominam, że specjalnie w tym celu wybudowano większą stację Stadion Narodowy z osobnym peronem. Czy sfinansowanie tej inwestycji (generującej cały czas koszty utrzymania) przy jednoczesnym planowaniu tramwaju to niegospodarność, czy tylko mi się tak wydaje?
Czesc dzialek zabiora, zniszcza roslinnosc w celu zrobienia linii tramwajowej. Koniec ze spokojnymi spacerami wzdluz kanalku, przy torach spacerowac sluchajac dzwiekow przejezdzajacych pojazdow?? Nie bedzie okien na dzialki tylko okna na tramwaje. Mieszkania duzo straca na wartosci. Halas od 4 rano do 24. Korki na torowisku na rondzie waszyngtona, bo przeciez dojda kolejne tramwaje. Goclaw jest tak dobrze skomunikowany, tyle autobusow tam jezdzi. Metro byloby lepszym rozwiazaniem. Wg mnie to debilny pomysl.
Wzdłuż linii jest planowana ścieżka rowerowa. Samochody i spaliny zostawmy w grażu lub na parkingu.
Na Bora Komorowskiego chcieli usunąć budki 'POD TRAMWAJ' - nie wyszło. Zabiorą więc część jezdni. Uwielbiam jak ktoś decyduje za mnie i wie lepiej czym chcę jeździć. To samo robi obecnie nasz rząd - deyduje za obywateli, co jest dla nich lepsze
Wygrał oczywiście najgorszy wariant... zamiast wzdłuż Międzynarodowej, tramwaj będzie jechał przez działki... kosztem roślinności i daleko od domów mieszkalnych... Ktoś długo myślał, żeby to wymyślić. :(
Komunikacyjny bezsens. Nasuwa mi się na myśl, że to deweloperzy lobbują za tym tramwajem. Bo nikomu innemu przydatny ten tramwaj nie będzie. A już napewno nie mieszkańcom Saskiej Kępy
Widze, ze sporo tutaj zwolennikow rozwiazania najkorzstniejszego dla developera- braku tramwaju i wiekszego terenu do przejecia. Na szczescie miasto nie mysli tylko o liku blokach przy Miedzynarodowej. Goclawianin od 84 roku.
U deweloperow pewnie strzelaja korki bo tramwaj to poczatek plantowania dzialek przy Waszyngtona. Tramwaj niewiele pomoze Teraz juz na pewno nie bedzie metra na Gocław. Pomysly tego redaktorka z GW ktory proponowal wyprostowanie" III linii tak zeby szla Grochowska, zaczynaja sie spelniac :(((
Deweloperzy z animuszem plantują działki - 5 pożar w ciągu 2 tygodni ...
@Gość z 13.07: To prawda, w porównaniu z innymi dzielnicami Gocław jest świetnie skomunikowany z centrum. No może poza północną częścią (tą przy Promenadzie), ale jak w końcu przebiją ul. Rodziewiczówny będzie już Ok. Komunikacje z Grochowem i Kamionkiem miało załatwić metro. Ale jak widać miasto woli postawić biurowce na działkach i dać zarobić deweloperom i :-((
Kompletnie poroniony pomysł !!! Kto i dlaczego podjął taką decyzję !!!! Mieszkańcy Gocławia oczekują na powstanie linii metra a nie tramwaju ,który w nakomity sposób pogorszy komunikację. "Dycydentom" najwyraźniej zabrakło wyobraźni, albo ktoś chce z tego pomysłu wyciągnąć grubą kasę !!!
Ciekaw jestem jaki szwindel kryją miasto i deweloperka że ze wszystkich sil udowadniają że: a) metro na Gocław jest niepotrzebne - mimo że metro podniesie wartość lokali w nowych inwestycjach na Gocławiu; b) tramwaj przez działki jest super - mimo że tramwaj obniży wartość osiedla apartamentowców, jakie jest planowane na działkach.
@gośc z 18.07.2017: Jaki szwindel? To proste - miasto pozwoliło (ciekawe kto i za ile) na zabudowę terenów pod którymi miała być prowadzona linia metra na Gocław. Wsiądź w 151 albo 135 i przejedz się Poligonową
Bardzo dobrze, mieszkańcy Gocławia cieszą się, że wreszcie jest decyzja Samorządowego Kolegium Odwoławczego na budowę upragnionej linii tramwajowej.
Lecz się na Sobieskiego szpital od głowy