Tramwaje Warszawskie do niedawna brały pod uwagę pięć tras, którymi mogłaby pojechać na Gocław nowa linia tramwajowa. Z powodu sprzeciwu mieszkańców z dwóch tras spółka musiała zrezygnować.
Do dalszej analizy środowiskowej zakwalifikowano więc trasy:
- od al. Waszyngtona po wschodniej stronie Kanału Wystawowego, w rejonie ul. Walecznych do pętli Gocław przez zachodnią stronę Kanału i wschodnią stronę os. Międzynarodowa i os. Afrykańska i ul. gen. Bora-Komorowskiego;
- podobnie jak w wariancie pierwszym: od. al. Waszyngtona w rejonie ul. Walecznych przez rezerwę terenową pod Trasą Tysiąclecia i dalej po stronie wschodniej os. Saska i ul. gen. Bora-Komorowskiego do pętli Gocław;
- na odcinku pętla Gocław – os. Afrykańska jak w wariancie pierwszym, dalej ciągiem ulic Egipska – Saska.
Wcześniej brano jeszcze pod uwagę dwie inne trasy: jedna na odc. Pętla Gocław do al. Waszyngtona przez północną stronę Trasy Łazienkowskiej w kierunku ul. Kinowej, druga – jednotorowa ciągiem ulic: Abrahama, Umińskiego, Meissnera, Jugosłowiańska, dalej jak pozostałe warianty trasa dwutorowa: wyprowadzenie do Wału Miedzeszyńskiego ul. Fieldorfa, dalej na północ ciągiem Wał Miedzeszyński – Wybrzeże Szczecińskie, Sokola do stacji metra Stadion Narodowy. Spotkały się one jednak z dużym sprzeciwem mieszkańców Pragi Południe. Pierwszą trasę odrzucono ze względu na nieatrakcyjny czas przejazdu, drugą - z powodu zbyt dużego kosztu budowy przy o połowę niższych spodziewanych przewozach.
Obecnie trwa analiza środowiskowa zakwalifikowanych tras. Tramwaje Warszawskie przeprowadzą konsultacje społeczne dotyczące tych trzech wariantów.
Koszt budowy zaakceptowanych wariantów waha się pomiędzy 200 a 250 mln złotych.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Konsultacje będą - bo zmusza ich do tego prawo. Niezależnie od głosu mieszkańców i tak zrobią przez działki (prawo nie zmusza do uwzględnienia wyników konsultacji..)
no i to jest najlepsza trasa
Treść komentarza...Tramwaj przez Wisłę, nie przez działki!
Lepsze połączenia autobusowe trasą Siekierkowską do Metra Wilanowska - daleko, ale można to tak zorganizować, aby był bus pas i linia ekspresowa z Fieldorfa na Mokotów, w stronę Mordoru. Teraz cały Gocław jeździ na Mokotów i do Wilanowa przez Centrum, to bez sensu.
Potrzebne jest też zwiększenie ilości autobusów 411 - to autobus z Gocławia prosto do Metra Politechnika i na MDM, gdyby jeździł co 5 minut, tak jak 507, to połowa osób jadących przez Saską Kępę jechałaby prosto do metra i na MDM. Teraz trzeba się przesiadać na Saskiej, więc dużo osób tylko z powodu wygody jedzie Saską. Można też przedłużyć linię 411 do Dworca Centralnego.