Reklama

Którędy pojedzie tramwaj na Gocław? Będą konsultacje społeczne

Tramwaje Warszawskie do niedawna brały pod uwagę pięć tras, którymi mogłaby pojechać na Gocław nowa linia tramwajowa. Z powodu sprzeciwu mieszkańców z dwóch tras spółka musiała zrezygnować.

Do dalszej analizy środowiskowej zakwalifikowano więc trasy:

- od al. Waszyngtona po wschodniej stronie Kanału Wystawowego, w rejonie ul. Walecznych do pętli Gocław przez zachodnią stronę Kanału i wschodnią stronę os. Międzynarodowa i os. Afrykańska i ul. gen. Bora-Komorowskiego;

- podobnie jak w wariancie pierwszym: od. al. Waszyngtona w rejonie ul. Walecznych przez rezerwę terenową pod Trasą Tysiąclecia i dalej po stronie wschodniej os. Saska i ul. gen. Bora-Komorowskiego do pętli Gocław;

- na odcinku pętla Gocław – os. Afrykańska jak w wariancie pierwszym, dalej ciągiem ulic Egipska – Saska.

Wcześniej brano jeszcze pod uwagę dwie inne trasy: jedna na odc. Pętla Gocław do al. Waszyngtona przez północną stronę Trasy Łazienkowskiej w kierunku ul. Kinowej, druga – jednotorowa ciągiem ulic: Abrahama, Umińskiego, Meissnera, Jugosłowiańska, dalej jak pozostałe warianty trasa dwutorowa: wyprowadzenie do Wału Miedzeszyńskiego ul. Fieldorfa, dalej na północ ciągiem Wał Miedzeszyński – Wybrzeże Szczecińskie, Sokola do stacji metra Stadion Narodowy. Spotkały się one jednak z dużym sprzeciwem mieszkańców Pragi Południe. Pierwszą trasę odrzucono ze względu na nieatrakcyjny czas przejazdu, drugą - z powodu zbyt dużego kosztu budowy przy o połowę niższych spodziewanych przewozach.

Obecnie trwa analiza środowiskowa zakwalifikowanych tras. Tramwaje Warszawskie przeprowadzą konsultacje społeczne dotyczące tych trzech wariantów.

Koszt budowy zaakceptowanych wariantów waha się pomiędzy 200 a 250 mln złotych.

 

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    gość 2016-09-21 19:19:48

    Konsultacje będą - bo zmusza ich do tego prawo. Niezależnie od głosu mieszkańców i tak zrobią przez działki (prawo nie zmusza do uwzględnienia wyników konsultacji..)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2016-09-21 19:33:46

    no i to jest najlepsza trasa

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2016-09-23 15:33:13

    Treść komentarza...Tramwaj przez Wisłę, nie przez działki!

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2016-11-04 10:17:29

    Lepsze połączenia autobusowe trasą Siekierkowską do Metra Wilanowska - daleko, ale można to tak zorganizować, aby był bus pas i linia ekspresowa z Fieldorfa na Mokotów, w stronę Mordoru. Teraz cały Gocław jeździ na Mokotów i do Wilanowa przez Centrum, to bez sensu.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis
  • Awatar użytkownika
    gość 2016-11-04 10:20:18

    Potrzebne jest też zwiększenie ilości autobusów 411 - to autobus z Gocławia prosto do Metra Politechnika i na MDM, gdyby jeździł co 5 minut, tak jak 507, to połowa osób jadących przez Saską Kępę jechałaby prosto do metra i na MDM. Teraz trzeba się przesiadać na Saskiej, więc dużo osób tylko z powodu wygody jedzie Saską. Można też przedłużyć linię 411 do Dworca Centralnego.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo iPragaPoludnie.pl




Reklama
Wróć do