
Trwają prace nad przebiegiem III linii metra na Pradze Południe. Metro na Gocław ma już wstępny wariant? I kiedy ogłoszony zostanie przetarg?
Prace koncepcyjne nad trasą III linii metra na Pradze Południe, między stadionem a Gocławiem, już trwają. Wstępna analiza pokazała, że najkorzystniejszym przebiegiem ma być ten zaproponowany przez Rafała Trzaskowskiego w okresie ostatniej samorządowej kampanii wyborczej.
W 2019 roku, w grudniu, Warszawa podpisała umowę z konsorcjum firm Egis Poland oraz Transeko na wykonanie studium technicznego. Zgodnie z wymaganiami analizie miały zostać poddane trzy opcje trasy, mające wspólną cechę i łączące Stadion Narodowy z Gocławiem. Ratusz powiadomił ostatnio, że I etap czynności już schował się w przeszłości. Trzecia linia metra powinna mieć pięć nowych stacji, a ten układ zagwarantuje najbardziej optymalny przebieg dla mieszkańców dzielnicy Praga Południe.
Najlepszy według urzędników wariant to ten, w którym zaplanowano stację Dworzec Wschodni, Mińska, Rondo Wiatraczna, Ostrobramska oraz oczywiście Gocław. Dzięki temu możliwe będzie przyszłe wydłużenie III linii metra na drugi brzeg Wisły w stronę Wilanowskiej.
Do końca grudnia 2020 r. warszawskie metro powinno być gotowe na rozpisanie przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie III linii metra – mówi Trzaskowski. To jednak pewne uproszczenie. Jak precyzuje ratusz, opracowywane studium techniczne ma być gotowe do końca roku, które będzie zawierało uszczegółowioną koncepcję. Określi ono dalsze kroki, w tym formę, w jakiej ma być realizowana inwestycja. Kolejne niezbędne działania w zakresie prac przygotowawczych i projektowych obejmują chociażby badania geologiczne, studium wykonalności, projekty koncepcyjne oraz budowlane.
Fot. UW & Transport Publiczny
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Zobacz także:
Zobacz także:
Zobacz także:
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
A to ciekawe ze zrobiło sie 5 stacji, bo oryginalny wariant prez. Trzaskowskiego miał 6 stację "w okolicach" Placu Szembeka. Kłopot z zakrętem linii?