
Po obu stronach al. Waszyngtona rosną szpalery starych, cennych drzew. Warto je uratować! Dlatego stworzono petycję.
Miasto st. Warszawa we współpracy z Tramwajami Warszawskimi od dłuższego czasu planuje remont ulicy, mający na celu poprawę jej bezpieczeństwa, unowocześnienie infrastruktury tramwajowej oraz autobusowej i sprawienie, by ulica była bardziej przyjazna dla pieszych oraz osób jeżdżących na rowerach.
Obecnie al. Waszyngtona nie jest zbyt przyjaznym miejscem, regularnie bowiem przekracza się na niej dozwoloną prędkość, dodatkowo samochody powodują ogromny hałas. To jednak nie koniec! Aby przejść przez szeroką jezdnię piesi, muszą pędzić przez zebry bez wysepek, a według danych Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie: od 2015 roku do połowy 2020 roku doszło w tej lokalizacji do kilkudziesięciu wypadków i kolizji, w tym pięć z udziałem pieszych. W wyniku takiego zdarzenia zginęła jedna osoba.
Zaproponowana przez Tramwaje Warszawskie w 2020 roku wizja przebudowy ulicy znacząco zwiększyłaby bezpieczeństwo, wyciszyła hałas powodowany przez auta i tramwaje oraz ułatwiła korzystanie z transportu publicznego i jazdę rowerem. Projekt zakładał unowocześnienie torowiska, połączenie pasa jazdy dla tramwajów i autobusów, wyznaczenie ścieżki rowerowej, zwężenie alei do jednego pasa ruchu dla aut i poprawę bezpieczeństwa uczęszczanych tam przejść dla pieszych, które prowadzą np. z Saskiej Kępy do Parku Skaryszewskiego.
Jak napisał radny Marek Szolc na swoim Facebooku...
Niestety, z doniesień medialnych wynika, że w wyniku negatywnego zaopiniowania projektu przez radę dzielnicy Praga-Południe, przedstawiony wariant przebudowy może nie zostać zrealizowany. Alternatywny projekt zaproponowany do realizacji wymagałby wycięcia... prawie 300 drzew, czyli całej pięknej alei, która rozciąga się od ronda Wiatraczna do ronda Waszyngtona. Sprawę opisała 25 października Gazeta Stołeczna.
Ja jako radny nie mogę na coś takiego pozwolić. Jestem w 100% pewien, że większość mieszkanek i mieszkańców Pragi-Południe także nie wyobraża sobie ani takiej wycinki, ani zachowania w środku dzielnicy takiego pasa startowego, prowadzącego donikąd! A to ze względu na fakt, że już za kilka lat wyremontowana i zwężone zostaną aleje Jerozolimskie, więc ruch samochodów w stronę Śródmieścia ulegnie znacznemu ograniczeniu.
CZYTAJ RÓWNIEŻ:
Zobacz także:
Zobacz także:
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie