
Warszawa intensyfikuje działania mające na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego, szczególnie na przejściach dla pieszych. W ramach planów na 2025 rok miasto zamierza zrealizować szereg inwestycji, które obejmują budowę nowych rond, instalację sygnalizacji świetlnych, modernizację skrzyżowań oraz budowę azylów i progów zwalniających. Wszystko to ma na celu zmniejszenie liczby wypadków i poprawę komfortu mieszkańców.
Jednym z kluczowych elementów planu jest budowa nowych rond, które mają poprawić płynność i bezpieczeństwo ruchu. W 2025 roku powstaną ronda m.in. na skrzyżowaniach:
Dodatkowo modernizacji doczekają się skrzyżowania w kluczowych lokalizacjach, takich jak:
Te zmiany mają za zadanie zredukować liczbę kolizji i ułatwić poruszanie się po mieście.
W ramach inwestycji przewidziano także instalację sygnalizacji świetlnych w miejscach, które do tej pory były szczególnie niebezpieczne. Wśród lokalizacji znalazły się:
Dzięki tym rozwiązaniom miasto chce zapobiec wypadkom w miejscach, które w przeprowadzonym audycie bezpieczeństwa oceniono jako szczególnie niebezpieczne.
Warszawa nie zapomina również o pieszych. Powstaną nowe azyle, które zwiększą bezpieczeństwo przechodniów na ruchliwych ulicach. Już teraz drogowcy zrealizowali takie projekty w lokalizacjach, takich jak:
W miejscach, gdzie większe inwestycje nie są obecnie możliwe, wprowadzane będą rozwiązania doraźne, takie jak progi zwalniające czy tymczasowe azyle. Przykładem takich działań jest ulica Kijowska, gdzie tymczasowe zmiany organizacji ruchu już przyniosły efekty.
– Brzydko, ale działa – tak Mikołaj Pieńkos z Zarządu Dróg Miejskich określił doraźne rozwiązania, które choć nie zawsze estetyczne, skutecznie poprawiają bezpieczeństwo.
W planach na najbliższe lata znajduje się również projektowanie bardziej zaawansowanych rozwiązań, takich jak przebudowa alei Waszyngtona czy ronda Wiatraczna. Prace te wymagają jednak więcej czasu i nakładów finansowych.
Drogowcy zapowiadają także poprawę infrastruktury przy okazji wymiany nawierzchni ulic. Przykładowo, modernizowane będą ulice: Jana Pawła II w Wesołej, Szwoleżerów, Rozbrat, Browarna oraz Mickiewicza.
W ramach programu bezpieczeństwa drogowcy współpracują z różnymi instytucjami, w tym szkołami w ramach programu „Droga na szóstkę”. Powstaje także interaktywna mapa, która pozwoli mieszkańcom śledzić postępy realizowanych inwestycji.
ZDM intensywnie poszukuje także specjalistów w zakresie projektowania rozwiązań drogowych. Powstał również zespół roboczy, który ma przyspieszać podejmowanie decyzji w kluczowych sprawach.
Dzięki zwiększeniu budżetu na poprawę bezpieczeństwa, warszawskie ulice stają się coraz bardziej przyjazne dla pieszych, rowerzystów i kierowców. Wprowadzone zmiany oraz ambitne plany na przyszłość pokazują, że miasto konsekwentnie realizuje politykę zmniejszania liczby wypadków oraz poprawy komfortu poruszania się po drogach.
Te inwestycje to krok w stronę bezpieczniejszej Warszawy, gdzie każdy uczestnik ruchu może czuć się pewniej i bardziej komfortowo.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie