
Przez miniony 2016 roku często pisaliśmy o tramwaju na Gocław. Czyli linii która ma wielu zwolenników, ale również i przeciwników. Teraz jednak wydaje się, że jest już wszystko przesądzone i tramwaje na Gocław dojadą. Nowa linia tramwajowa ma do 2021 roku.
Tramwaje Warszawskie z końcem 2016 roku poinformowały o otrzymaniu decyzji środowiskowej pod budowę połączenia tramwajowego przebiegającego od Alei Waszyngtona, wzdłuż Kanału Wystawowego, do Alei Stanów Zjednoczonych, dalej prosto do ul. Bora Komorowskiego, wzdłuż której to linia ma się ciągnąć aż do pętli autobusowej na Gocławiu. Ten wariant ostatecznie, po wielu miesiącach dyskusji, został wybrany.
Linia tramwajowa na Gocław ma być budowana w latach 2019-2021. Koszt jej wybudowania szacowany jest na około 216 milionów złotych.
Linia, jak twierdzą Tramwaje Warszawskie, ma zapewnić przejazd z Gocławia do stacji Metro Centrum w 17,5 minuty. Na potrzeby wyposażenia linii ma zostać zakupiony nowy tabor. Ma być to 18 nowych niskopodłogowych pojazdów o długości do 33 metrów.
Wzdłuż linii Tramwaje Warszawskie zobowiązane zostały w decyzji środowiskowej m.in. do nasadzenia drzew i krzewów. Tam gdzie będzie to możliwe torowisko ma zostać wyłożone trawą, co z jednej strony wygląda bardzo estetycznie a z drugiej strony w pewnym stopniu niweluje hałas który wywołuje jadący tramwaj.
Co sądzicie o linii tramwajowej łączącej Gocław z centrum miasta? Czy będziecie korzystali z tego połączenia? Czy linia zaspokaja potrzeby dynamicznie rozwijającego się osiedla na którym z roku na rok powstaje coraz więcej bloków? Piszcie w komentarzach. Jesteśmy ciekawi waszego zdania.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
A Wał Miedzeszyński zupełnie komunikacyjnie niewykorzystany dla Gocławia...
Pomysł bez sensu!
Wspaniały pomysł.
Nareszcie, plus za lokalizację linii
Linia wzdłuż Kanału Wystawowego to moim zdaniek kolejny krok do przekształcenia terenów działkowych. Wcześniej czy później będziemy mieli tam wielkie osiedle wylane betonem. Dlaczego ta linia nie może powstać wzdłuż Międzynarodowej? Była by też możliwość przedłużenia jej kiedyś w linii prostej do Grochowskiej i dalej do Dworca Wschodniego. Po drugiej stronie Stanów Zjednoczonych też nie byłoby problemu żeby przebić się w stronę Gocławia.
ciekawe jaki to będzie miało wpływ na ruch tramwajowy na Waszyngtona. Czyli metra na Gocław nie będzie.... BTW mogliby zrobić buspas na moście siekierkowskim
zdecydowanie lepsze byłoby metro w 17 minut da się dojechać jak nie ma korków do Centrum zwykłym autobusem
Pomysł tramwaju na Gocławiu jest do d*** to przyjemnie "odludna" okolica od tego typu atrakcji i jak pomyślę, że po 20.00 albo rano będę słyszał tylko klakson tramwaju to mnie k**** strzela. Nie budować tramwaju na Gocławiu!
Tak!!!!!
bez sensu !!!! #metronagoclaw
w D*** wsadzcie sobie te tramwaje, nie chcemy rozpieprzania nam spokojnej okolicy
Bez sensu.. linia tramwajowa puszczona Bora Komorowskiego - między dwiema szkołami to dodatkowe zagrożenie dla dzieci! Poza tym puszczanie ludziom pod oknami hałaśliwych tramwajów, które nie są tam potrzebne to świństwo. Ludzie powinni domagać się odszkodowania.
Więcej minusów, niż plusów: 1. dodatkowe światła na Waszyngtona = dodatkowe korki 2. Na Saskiej jest pas zieleni po prawej stronie (patrząc w stronę Waszyngtona), który miał być wykorzystany pod linię tramwajową. Puszczenie Saską = łatwiejszy dostęp dla mieszkańców Saskiej Kępy (kto będzie szedł na działki??)
Kazdy kto pisze o metrze na Goclaw i pomstuje na tramwaj, poeinien najpierw porownac koszty i realne mozliwosci finasowe miasta. Bajki o zabudowie dzialek, "z winy" tramwaju sa dosc hmm. oderwane od rzeczywistosci.
Błagam nie chcemy tramwaju. Mieszkamy przy skrzyżowaniu bora i fieldorfa i już jest strasznie głośno !!!! To będzie jakaś masakra. Oszaleję.
Brawo ,oby jak najprędzej.
Żadnego tramwaju, nic to nie rozwiąże a zepsuje teren kanału wystawowego. Gdzie są ekolodzy? ! W ten sposób chcą się dobrać do terenu deweloperzy, to jasne.