
Tramwaje Warszawskie podpisały dzisiaj umowę na projekt trasy tramwajowej na Gocław. Zamówienie na dokumentację projektową blisko czterokilometrowej trasy podpisano z krakowską firmą Progreg. Koszt wykonania projektu to prawie 6 milionów złotych. Firma ma dziewięć miesięcy na realizację.
Trasa nowej linii na Gocław ma przebiegać wzdłuż Kanału Wystawowego i ma być na niej siedem przystanków tramwajowych. Budowa zaplanowana jest na lata 2021 – 2023. Oczywiście pod warunkiem, że będą na jej budowę pieniądze w budżecie miasta.
Dojazd do centrum z Gocławia ma zająć około 20 minut, a tramwaje będą kursowały co 4 minuty.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
To jest ekologiczna i komunikacyjna tragedia. To zarówno spowoduje zniszczenie albo spory uszczerbek na terenach zielonych Pragi Południe, jak również spowolni przejazd Al. Stanów Zjednoczonych i pewnie również Al. Waszyngtona, przez co samochody będą emitowały więcej spalin.
Tramwaj to jeden z najgłupszych pomysłów. Totalnie bez sensu, dziena
Potwierdzam, dodatkowo mieszkańcy nie będą mogli zasnąć itp.
Kretynizm, jakiego dawno nie widziałam albo kolejne pranie pieniędzy, bo jak można wydawć taką kase nie mając pewności czy kasa będzie na realizację
W 20 minut to nawet do Palmy nie dojedzie. Nie ma szans!!!
Same negatywne oceny powyzej czyli nikt z Gocławia, tylko PIStrole, z wiochy mentalnej.
Mi tam pasuje, tylko te "około 20 minut" zbyt mało precyzyjne... Ja chcę konkretów
Zamiast metra - hałaśliwy tramwaj, niszczący to, co pozostało z terenów zielonych
słabo, w 8 min to można busem na Waszyngtona zajechać. Dużo osób jest sceptycznych, bo pewnie jak pojawi się tramwaj to obetną część linii autobusowych.
A mi się podoba
Podobno umowę na ten projekt podpisała już Bufetowa kilka lat temu
Widzę że tu same debile i marudny. Tramwaj po pierwsze nowe tramwaje i nowoczesne torowiska wcale nie są hałaśliwe. Po drugie spowoduje to, że więcej osób w godzinach szczytu dostanie się komfortowo do centrum ( niż cisnąć się w zapjerd... po dach autobusie). Po trzecie należy się przyzwyczaić, że samochód w centrum to przeszłość. Szkoda czasu pieniędzy na jeżdżenie autem do centrum. To już lepiej jeździć taksówka jeśli komuś się spieszy. Po 4 nie rozumiem jak niby tramwaj ma zniszczyć tereny zielone skoro torowisko i otoczenie będzie trawnikiem tak jak dotychczas. Po piąte na alei nie będzie żadnych korków, bo tramwaj będzie przechodził przez aleje bezkolizyjnie góra. Jako mieszkaniec Gocławia bardzo się cieszę i czekam z niecierpliwością na ten tramwaj. Na metro poczekamy kolejna dekadę więc to chociaż tymczasowo rozwiąże problemy z przepustowością. Pozdrowienia dla wszystkich gamoni i malkontentów!
Ja jestem z Gocławia. I jestem PRZECIW temu projektowi jak wszyscy moi znajomi.
Tramwaj to projekt który nie poprawi komunikacji z Gocławia (o ile wręcz nie pogorszy) bo jego cel jest inny. Tramwaj spowoduje przekazanie działek przy Waszyngtona pod deweloperkę. Komunikacje na Pradze Południe poprawiło by metro, ale deweloperka nic na tym nie zyska i Czaskowski (jak Bufetowa) o tym wie.
Gocław docelowo się tak zbuduje,że i tamwaj i metro i trasa szybkiego ruchu będzie potrzebna,jeżeli mamy żyć w wygodnym mieście.aktualnie tzw włodarze traktują mieszkańców jak bydło,jak oddaja Metro to zabierają autobusy ,żeby się w głowach nie poprzewracała,zwężają ulice bo żaden wiejski gupek nie rozumie że każdy nowy budynek potrzebuje serwisu a ten z komunikacji zbiorowej nie korzysta,totalny brak wyobraźni,PS niestety decydenci widzieli mało świata i dlatego rządzą że dorwali się do władzy bez żadnej wizji przyszłości
Gocław docelowo się tak zbuduje,że i tamwaj i metro i trasa szybkiego ruchu będzie potrzebna,jeżeli mamy żyć w wygodnym mieście.aktualnie tzw włodarze traktują mieszkańców jak bydło,jak oddaja Metro to zabierają autobusy ,żeby się w głowach nie poprzewracała,zwężają ulice bo żaden wiejski gupek nie rozumie że każdy nowy budynek potrzebuje serwisu a ten z komunikacji zbiorowej nie korzysta,totalny brak wyobraźni,PS niestety decydenci widzieli mało świata i dlatego rządzą że dorwali się do władzy bez żadnej wizji przyszłości
jestem z Gocławia i jestem za.
Nareszcie! Oby jak najszybciej powstał!
Dlaczego linia tramwajowa ma być budowana kosztem terenów zielonych?
To tylko umowa na projekt? A kiedy wykonanie?
oby jak najszybciej!
btw. tereny zielone to były nad jeziorkiem gocławskim, całość deweloperką zabetnowała i pogrodziła, a teraz kilka jabłonek nagle jest problemem i obszarem "zielonym" gdy chce się udrożnić przejazd do centrum. Ten kto ma "nieprzyjemność" jazdy saską w szczycie w stronę pragi komunikacją miejską, wie o czy mowa.
Mieszkam na Gocławiu i jestem za.Na Przyczółku Gocławskim i Saskiej nie będzie korków przez zmniejszenie kursowania linni autobusowych.Teraz np.509 kursuje czasami w stadach jeden za drugim Mniej autobusów,mniej samochodów mniej SPALIN
koniec gadania i obietnic!!! Do roboty
????????????W mojej skromnej ocenie to ten tramwaj jest troche jak by nie do końca przemyślany, między Bora-Komorowskiego a Waszyngtona na całym odcinku trasy jest tylko jeden sensowny przystanek ...nad trasa gdzie nie ma się na co przesiąść, bo węzeł komunikacyjny jest przy kładce na Saskiej 400m dalej, w drugą strone 150 metrów z opcja wyczynowej trasa po krzyżówce z Kinową. Najsensowniejsza była trasa przez ulice Saską. Gdzie można by dojechać tramwajem na Gocław i na Saską ale rozumiem że Saska sie zbuntowała, kto chce mieć co 4 minuty tramwaj pod oknami. To właśnie ta ulica jest najbardziej zakorkowana rano i popołudniami, to tam podrzuca sie dziesiątki dzieciaki, bo właśnie na odcinku: Bora-Saska jest ok 7 szkół podstawnych (185, 375, 397, 143, 373, prywatna Wonderful Years School, International Trilingual School) i 5 przedszkoli (407, 392, 295, 211, 180), więc ludzie rano tą trase często robią dwa razy zanim pomkną w stronę pracy.
Ave tramwaj - będzie tranwaj, który nic nie wniesie, nadal ten odcinek będzie zakorkowany tylko jak na Gubałówce będzie można się przejechać tramwajem przez zielone działki, żeby można było dostać sie z rogu Bora i Meissnera na Waszyngtona na około, pomysł wyborny, godny.
507 to jedno z lepszych połączeń do centrum z Gocławia i dlaczego nikt nawet nie zastanowił sie nad poszerzeniem ulicy saskiej i początku Bora o choć 1 buspas żeby przyspieszyć autobusy. Dlaczego nikt się nie zastanowił nad ścieżkami rowerowymi przy okazji, teraz jest niemożliwe przejechać rowerem z dzieciakami z Gocławia na Saską Kępę bez konieczności korzystania z ruchliwej ulicy Saskiej lub schodów pod trasą. Dlaczego nikt nie zastanowił się żeby połączyć ścieżki rowerowe z ścieżkami nad Wisłą przy tej przebudowie? Czemy się nie inwestuje w zieleń wiele rzeczy w Warszawie powstaje poza zwykłymi parkami, skwerami i deptakami. Dlaczego w tym miejscu nikt nie chce zrobić np. zielonej trasy rowerowo-spacerowej łączącej Wisłę z Skaryszakiem? Myślmy ludzie też o zieleni i dbajmy o to co jeszcze zostało ????????????
a ja jestem z Saskiej Kępy i jestem absolutnie przeciw, jak większość sąsiadów, ale co z tego skoro pan ładny prezydent już dawno to dogadał z deweloperem...
Do przeciwników tramwaju: Ta wy jak zwykle wszystko wiecie najlepiej
Mieszkam na Goclawiu przy Bora Komorowskiego i jestem za poprawa komunikacji na tym osiedlu. Bloki mieszkalne wyrastaja jak grzyby po deszczu przez co przybywa aut na osiedlu. W godzinach szczytu ciezko sie wydostac w kierunku Centrum. Jestem za tramwajem, metrem.....
Do mieszkancow Osiedla Saska 3. Kupujac mieszkania na osiedlu z pewnoscia Deweloper informowal ze pas zieleni ktory jest pomiedzy osieflem a dzialkami jest pozostawiony pod budowe w przyszlosci Trasy Tysiaclecia.
A na ch()j mi ten tramwaj? Może mi ktoś odpowiedzieć? 507, E-1, 411-wystarczą. Lepiej załatwcie żeby 411 jeździł częściej. I będzie dobrze.
Bardzo szkoda zieleni. To nasze zielone płuca. Uważam, że powinno się poszerzyć ulicę Saską i tam puścić tramwaj.