Inwestycja tramwaju na Gocław podzieliła wielu mieszkańców dzielnicy Praga Południe. Wydawać by się mogło, że im więcej udogodnień komunikacyjnych, im więcej połączeń tramwajowych, tym lepiej. Jednak nie zawsze tak jest i nie wszystkim to się podoba. Dlaczego?
Tramwaj to z jednej strony duże udogodnienie. Nie stoi w korkach, zazwyczaj nie ma opóźnień, jak to często bywa z autobusami. Jednak z drugiej strony tory tramwajowe trzeba gdzieś położyć, tramwaj musi którąś trasą przejeżdżać co się wiąże z pewnymi utrudnieniami i hałasem. Jednak trzeba też od razu uspokoić. Nowe tramwaje nie wywołują już takiego hałasu jak kiedyś. Same tory są budowane w taki sposób by niwelować uporczywy hałas.
Czy tramwaj na Gocław to potrzeba inwestycja? Komu jest potrzebny?
Lepszą inwestycją dla Gocławia byłoby metro. Jednak chyba już powoli zaczynamy w to wątpić, że powstanie. A przynajmniej w jakiejś realnej perspektywie czasowej. Nie chcemy odrzucać koncepcji połączenia metrem z Gocławia do stacji Metro Stadion Narodowy, ale wolimy tramwaj za dwa, trzy lata, niż metro za 50, 100 lat.
Sama linia tramwajowa też jeszcze kilka lat temu na Gocławiu nie była potrzebna. Jednak teraz wydaje się niezbędna. Osiedle dynamicznie się rozwija. Gdzie tylko można developerzy stawiają nowe bloki. Cichy i spokojny Gocław czy tego chcemy czy nie przybliża się do centrum miasta. Dlatego szybkie i sprawne połączenia komunikacyjne Gocław – Centrum muszą powstać. Bo jeśli nie to już niedługo staniemy wszyscy w jednym wielkim korku.
Może część mieszkańców się na mnie obrazi, ale niestety Gocław zmienia się z cichego, spokojnego, zielonego osiedla w tętniącą życiem Warszawę. Warszawę gdzie tempo życia bije szybciej. Miasto musi się rozwijać, a przecież to stolica.
Podobnie, rzecz ma się co do Saskiej Kępy. Osiedla z wielką historią i na swój sposób specyficznego. Nie jestem zwolennikiem budowania linii tramwajowej przebiegającej przez środek Saskiej Kępy, wzdłuż ulicy Saskiej. Tramwaj w tym miejscu faktycznie zakłóci harmonie osiedla. Ale tory wzdłuż Kanału Wystawowego wydają się idealnym rozwiązaniem. Nie zakłócają spokoju mieszkańcom Saskiej Kępy, a umożliwiają szybkie połączenie dla Gocławia.
KK
Na zdjęciu powyżej prezentujemy trzy warianty przebiegu tramwaju na Gocław. Zapraszamy do dyskusji w komentarzach poniżej oraz przy wpisie na Facebooku. Dyskutujmy na ten temat bo to ważny temat!
Aktualnie pod konsultacje społeczne poddane zostaną trzy warianty przebiegu tramwaju na Gocław.
1. proponowana trasa przebiega przez środek Saskiej Kępy, wzdłuż ulicy Saskiej. Później ulicą Egipską i przez Bora Komorowskiego.
2. i 3. trasa biegnie wzdłuż Kanału Wystawowego, jednak przed Aleją Stanów Zjednoczonych rozwidla się w zależności od proponowanego wariantu przebiegu trasy. By później połączyć się u zbiegu ulicy Egipskiej i Bora Komorowskiego.
Wszystkie trzy proponowane trasy przebiegają przez centrum Gocławia, czyli wzdłuż ulicy Bora Komorowskiego i kończą swój bieg przy pętli autobusowej na Gocławiu.
Zapraszamy również do wyrażenia swojej opinii poprzez udział w sondzie: „Tramwaj na Gocław. Która trasa najlepsza?”
Aby zagłosować kliknij na poniższy obrazek. Zostaniesz przekierowany do sondy.
Uprzejmie proszę Autora o konsultację z kimś, kto zna ortografię języka polskiego i usunięcie błędów z powyższego tekstu. I niezamieszczanie tekstów z tyloma błędami w przyszłości.
odpowiedz
Zgłoś wpis
gość
2016-10-08 17:07:27
Byłoby dobrze dodać jeszcze jedną opcję - brak tramwaju.
odpowiedz
Zgłoś wpis
gość
2016-10-08 17:10:12
Tramwaje nie hałasują? A to ciekawe stwierdzenie, miasto kupuje tramwaje na sztywnych nieskrętnych wózkach, więc hałas jest jeszcze większy. Przykład pierwszy lepszy z brzegu - skrzyżowanie Banacha i Grójeckiej - mieszkańcy protestują. Swoją drogą literówki i błędy w artykule wołają o pomstę do nieba.
odpowiedz
Zgłoś wpis
ADMIN - niezalogowany
2016-10-08 18:08:46
Artykuł był w wersji roboczej, ustawiony specjalnie ze starszą datą, tak by na stronie głównej portalu się nie wyświetlał. Testowaliśmy wyświetlanie sondy, która jak się okazało nie działa. Ale Państwo są czujni i znaleźli artykuł :) Poprawiamy i mamy nadzieję, że sonda niedługo ruszy. Dziękujemy za uwagi.
odpowiedz
Zgłoś wpis
gość
2016-10-08 19:59:51
Zdecydowanie opcja nr 3. Dla Gocławia najszybsza i obsłuży wielkie nowe osiedla przy jeziorku Gocławskim. A tylko taki wariant gwarantuje, że tramwaj uchroni okolicę przed katastrofą komunikacyjną. Dla Saskiej Kępy to też opcja najmniej uciążliwa. Obie "strony" dostają to, czego chcą.
odpowiedz
Zgłoś wpis
Roman - niezalogowany
2016-10-08 20:05:15
Dziwie się, że mieszkańcy Saskiej Kępy nie chcą tramwaju. Chcą im dać kolejną, dogodną możliwość transportu, a Ci wybrzydzają. Narzekają, ze Saska Kępa zakorkowana... Moi drodzy, dzięki tramwajowi byście mogli szybko przemieszczać się nie stojąc w korkach. A na to, że ruch nagle będzie mniejszy nie liczcie. Na Gocławiu przybywa mase nowych osiedli i Ci ludzie właśnie przez Saską będą w dużej mierze jeździli. Tak więc kocioł będziecie mieli jeszcze większy niedługo. Ale nie, protestujcie dalej :)
odpowiedz
Zgłoś wpis
gość
2016-10-09 12:27:38
Proszę pójść na osiedle przy Afrykańskiej, pomiędzy bloki z numerami 16 i 14, dojść do końca parkingu i zobaczyć, gdzie jest budowany nowy budynek na działkach. A potem wyobrazić sobie, że pomiędzy tym nowym blokiem i tymi starymi ma zostać wybudowany tramwaj. Czy wtedy też będziecie Państwo twierdzili, że to nie zakłóci spokoju cichego osiedla na Afrykańskiej? Druga sprawa to tramwaj na Grochów - przecież przepustowość Mostu Poniatowskiego jest wykorzystana w 100%? tzn zabierzecie kosztem Grochowa część przepustowości tego mostu dla Gocławian? Mieszkam na Grochowie, moje dzieci chodzą do szkoły na Saskiej Kępie i z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że wyjazd z Grochowa jest dużo bardziej zapchany niż z Gocławia - żeby omijać korki jeżdżę właśnie przez Gocław i jest szybciej.
odpowiedz
Zgłoś wpis
gość
2016-10-10 15:39:32
Tramwaj na Gocław nie jest potrzebny. Potrzebne jest metro. Tramwaj nie rozwiąże wszystkich problemów, a metro tak. Nie idźmy na łatwiznę jak zawsze!
odpowiedz
Zgłoś wpis
gość
2016-10-11 13:04:39
Nie wyobrażam sobie, że przez środek osiedla ma przejeżdżać tramwaj. Zamiast spokojnej okolicy, gdzie mieszkańcy chodzą z dziećmi, psami na spacery będzie torowisko. Pod oknami o 4.30 będzie jeździł tramwaj i nikt mi nie wmówi, że będzie cichy. Tak jak mieszkańcy nie chcą trasy tysiąclecia, tak tramwaj w środku osiedla to chory pomysł. Jeżdżę codziennie rano autobusami do centrum miasta i połączenie jest doskonałe. Tramwaj przyspieszy dojazd do centrum tylko o 3 minuty! Kolejna rzecz to korki - nikt z osób które dziś jeździ tą trasą samochodem nie przesiądzie się do tramwaju. Dodając nowe rozwiązanie i pozostawiając ruch samochodowy jak dotychczas nic sie nie zmieni. Najgorsze jest to, że miasto jest projektowane nie dla mieszkańców, nie jako system połączonych systemów, tylko z przypadku - doraźnie lecząc jakiś ból zamiast planować i projektować miasto w nowoczesny sposób. Najlepiej wybudować i uszczęśliwiać mieszkańców na siłę dewastując zielone enklawy i wyprzedając je na tereny pod zabudowę. A wszystkie w imię oszczędności 3 minut !
odpowiedz
Zgłoś wpis
gość
2016-10-15 17:59:29
Dla kolegi co czepia się o hałas z powodu zakrętów. Linia Tramwajowa będzie leciała prosto jak bicz, więc Międzynarodowej nic nie zmieni w decybelach. Skręt będzie dopiero przy Waszyngtona. Może jeszcze kolega powie, że tam cała Ulica oraz pozostałe tramwaje hałasu nie robią, ale tramwaj Gocławski to zaburzy życie?
Osiedle przy Afrykańskiej to enklawa spokoju i pielęgnowana przez mieszkańców zieleń. Nowe, budowane na terenie ogródków działkowych budynki DomDevelopment dochodzą do tego osiedla, nie pozostawiając miejsca na cichy i bezkolizyjny przebieg torowiska tramwajowego. Jeśli muszę wybrać przebieg, bo decyzja budowy JUŻ zapadła, to jestem za nr.3. Tam pozostaje cały czas niezabudowany pas zieleni przeznaczony na aleję.
odpowiedz
Zgłoś wpis
gość
2016-10-18 16:25:12
Trasa wzdluz Miedzynarodowej, lub Kanalku to najlepsze rozwiazania- tramwaj jest potrzebny na kierunku do centrum.
odpowiedz
Zgłoś wpis
gość
2016-10-19 09:06:29
Nie dla tramwaju!!! Trzeba realne myśleć na temat rzeczywistej poprawy komunikacji w mieście. Jest zrobiony rozjazd na Gocław w Metrze Stadion za 180 mln zł, po co? Na Gocław powinno być metro a nie tramwaj. Dlatego ja wybrałam odrzucenie linii tramwajowej. Jeśli zechcecie pomóc w zatrzymaniu tego pozornego załatwienia sprawy transportu dla prawobrzeżnej Warszawy, zróbcie to samo. Ogromne pieniądze wydane na coś co i tak nie przyniesie planowanych pozytywnych skutków, zostaną zaprzepaszczone. Jest stare angielskie powiedzenie: "Ludzi biednych nie stać na rzeczy tanie i tymczasowe", które w żaden sposób nie rozwiążą problemu transportu z Gocławia, a wręcz przeciwnie jeszcze go pogorszą dla reszty dzielnicy.
odpowiedz
Zgłoś wpis
gość
2016-10-19 09:15:05
Ten tramwaj jest też pretekstem aby zabrać ogródki działkowe i dać/ sprzedać je deweloperowi. To ogromnie kuszący kasek i sposób na wyciągniecie kolejnych pieniędzy przy okazji tej nietrafionej inwestycji. A płuca dla osiedli sąsiadujących z ogródkami będą bezpowrotnie zniszczone! Nie dajcie się nabrać na dyskusje o trasie. To jest podstęp, bądźcie wszyscy przeciw tramwajowi na Gocław!
odpowiedz
Zgłoś wpis
poznaniak - niezalogowany
2016-10-19 11:49:07
tramwaj jest potrzebny, ale z pętli Gocławek do Służewca, z nowym mostem przez Wisłę pomiędzy Siekierkowskim i Łazienkowskim - trasa: GOCŁAWEK - GOCŁAW - SIEKIERKI - CZERNIAKÓW - STEGNY - SŁUŻEW - SŁUŻEWIEC
odpowiedz
Zgłoś wpis
Korpo z Saskiej - niezalogowany
2016-10-19 20:31:35
Jako młody mieszkaniec i właściciel domu przy ulicy Saskiej uważam, że wariant nr 1 jest tragiczny. W kamienicach przy Saskiej pękają ściany od autobusów jadących z i w stronę Gocławia. Często nocą hałasują i naprawiają nawierzchnię drogi, która się wybrzusza od nadmiernego ruchu. Dla mieszkańców Saskiej autobusy to przekleństwo, a co dopiero tramwaj pod oknem. Jeżeli dojdzie do realizacji opcji nr 1 osobiście będę w nocy niszczył budowę i wysadzał tory w powietrze jak Piłsudski. Saska niepodległa, wara Wieśki z Gocławia!
odpowiedz
Zgłoś wpis
Saskokępianka - niezalogowany
2016-10-19 21:56:13
Jestem przeciw tramwajowi! Zakłóci spokojną Saską Kępę i tę resztę zieleni, która została, a nie rozwiąże w żaden sposób problemów komunikacyjnych. Po prostu deweloperzy chcą się dorwać do ogródków działkowych i postawić duże osiedle.
odpowiedz
Zgłoś wpis
gość
2016-10-20 18:33:50
Dziwię się, że pan Roman się dziwi, że mieszkańcy Saskiej Kępy nie chcą tramwaju pod oknami ! Natomiast popieram Korpo z Saskiej i Saskokępiankę ! Mieszkam na Egipskiej i nie wyobrażam sobie linii tramwajowej pod oknami domu ! Pomysł ten był chory od początku ! Obecnie przejeżdża ulicą Egipską i Saską 8 linii autobusowych , a więc mamy dość hałasu od wczesnych godzin rannych do późnej nocy !Może jeszcze urządziliby tu lądowisko dla helikopterów?
odpowiedz
Zgłoś wpis
gość
2016-10-20 22:55:35
Obecne połączenia autobusowe są bardzo dobre. A jak pojawi się tramwaj to pokasują autobusy i zamiast 15-20 minut do centrum będę jechał 30. Tramwaj i tak stanie na Waszyngtona, gdzie trasa tramwajowa jest już mocno eksploatowana. Albo zrobią jakąś przesiadkę że niby będzie szybciej. Lepiej pomyśleć o innych rozwiązaniach, jakaś zmiana organizacji ruchu samochodów. Bo obecny Gocław jest dobrze skomunikowany.
Nie zgadzam się z opinią jakoby tramwaj na Gocław miał rozwiązać rosnące potrzeby komunikacyjne mieszkańców tej dzielnicy. W XXI w tylko metro może zaspokoić potrzeby szybkiego przemieszczania się w dużych aglomeracjach miejskich. Fakt, iż budowa metra jest bardziej kosztowna niż budowa linii tramwajowej to żaden argument, jeżeli mamy ciągle na myśli dobro mieszkańców Warszawy, czyli tzw. dobro społeczne, a nie bliżej nie sprecyzowany (może jeszcze?) interes partykularny. Obecnie miasto nasze rozbudowuje się w bardzo szybkim tempie na obszarach poza ścisłym Śródmieściem i nie ma innego sposobu jak inwestowanie w metro, żeby dobrze skomunikować miasto. Proszę porozmawiać z mieszkańcami Ursynowa i zaproponować im tramwaj zamiast metra. Chyba umarli by ze śmiechu. Nie można też straszyć ludzi informacją, że metro może powstać za 50, 100 lat o ile w ogóle więc niech biorą tramwaj póki miasto chce im cokolwiek dać...to po prostu skandal! Zamiast wydawać bezsensownie pieniądze na jakiś tramwaj przeznaczmy te pieniądze na porządne plany atrakcyjnej linii metra na Gocław i wreszcie zacznijmy pracować nad tym projektem. Nie może być szkoda pieniędzy na metro w takim mieście jak Warszawa. Zacznijmy wreszcie gonić tą Europę! Nadajmy odpowiednie priorytety inwestycjom w Warszawie i w końcu weźmy się do roboty, żeby ludziom naprawdę żyło się tu lepiej. Zupełnie nie rozumiem dlaczego nie rozwijamy sieci Bus-pasów? Dlaczego nie zwiększamy częstotliwości linii autobusowych (przecież są już dostępne autobusy elektryczne!). To o wiele mnie kosztowne projekty komunikacyjne niż nawet tramwaj, a znacznie bardziej zwiększające efektywność przemieszczania się po mieście. Nie bójmy się wreszcie zmierzyć z tematem zamknięcia ścisłego centrum miasta dla ruchu samochodów osobowych! To dopiero rozładowałoby korki w mieście. Przygotujmy się do tego, ze kiedyś to będzie musiało się stać, bo ulice Warszawy są za ciasne i zawsze będą tu korki.
odpowiedz
Zgłoś wpis
Korpo z Saskiej - niezalogowany
2016-10-28 08:17:10
Przemyślałem sprawę, i jednak lepiej, żeby tramwaj powstał. Na Gocławiu już mieszka z 75 tys. osób, za chwilę będzie 100 tys., bo nowe domy tam powstają w szybkim tempie. Ci ludzie jakoś tam muszą dojechać i stamtąd wyjechać, im więcej będą mieć opcji masowego transportu, tym mniej samochodów przejedzie przez SK (a dzięki tramwajom także mniej autobusów). Będzie zdrowiej i czyściej dla Saskiej Kępy, a wygodniej dla Gocławia - moja poprzednia postawa to była typowa bucówa, za którą przepraszam. Metro na Gocław, które ma iść dookoła przez Mińską i Wiatraczną, też nie załatwi sprawy, zwłaszcza jeśli ma powstać za 15 lat - wtedy na Gocławiu będzie mieszkać już z 200 tys. ludzi i zajeżdżą Saską Kępę bez tramwaju na śmierć.
odpowiedz
Zgłoś wpis
gość
2016-10-29 19:05:19
Niestety choć metro byłoby najlepszym rozwiązaniem to myślę ,że w obecnej sytuacji musimy się zgodzić na tramwaj. Już dziś wyjazd z Gocławia przez Saską ok. 8 rano jest koszmarem, a ciągle są budowane nowe bloki. Gocław to spore miasto, z którego wszyscy dojeżdżają do pracy, szkół, uczelni, do lekarza, do opieki nad wnukami itd. Gdyby budowa metra trwała 1-2 lata dłużej niż linii tramwajowej to może byśmy wytrzymali, ale ona będzie trwała dużo dłużej a nie ma jeszcze szczegółowych planów. Tramwaj wzdłuż Kanału jest w tej sytuacji optymalnym rozwiązaniem dla dojazdu do Centrum.
odpowiedz
Zgłoś wpis
gość
2016-10-29 19:09:10
Niestety choć metro byłoby najlepszym rozwiązaniem to myślę ,że w obecnej sytuacji musimy się zgodzić na tramwaj. Już dziś wyjazd z Gocławia przez Saską ok. 8 rano jest koszmarem, a ciągle są budowane nowe bloki. Gocław to spore miasto, z którego wszyscy dojeżdżają do pracy, szkół, uczelni, do lekarza, do opieki nad wnukami itd. Gdyby budowa metra trwała 1-2 lata dłużej niż linii tramwajowej to może byśmy wytrzymali, ale ona będzie trwała dużo dłużej a nie ma jeszcze szczegółowych planów. Tramwaj wzdłuż Kanału jest w tej sytuacji optymalnym rozwiązaniem dla dojazdu do Centrum.
odpowiedz
Zgłoś wpis
gość
2016-10-29 19:16:26
Niestety choć metro byłoby najlepszym rozwiązaniem to myślę ,że w obecnej sytuacji musimy się zgodzić na tramwaj. Już dziś wyjazd z Gocławia przez Saską ok. 8 rano jest koszmarem, a ciągle są budowane nowe bloki. Gocław to spore miasto, z którego wszyscy dojeżdżają do pracy, szkół, uczelni, do lekarza, do opieki nad wnukami itd. Gdyby budowa metra trwała 1-2 lata dłużej niż linii tramwajowej to może byśmy wytrzymali, ale ona będzie trwała dużo dłużej a nie ma jeszcze szczegółowych planów. Tramwaj wzdłuż Kanału jest w tej sytuacji optymalnym rozwiązaniem dla dojazdu do Centrum.
odpowiedz
Zgłoś wpis
TG - niezalogowany
2016-11-03 21:33:18
Ja tak skromnie-linie poprowadziłbym od Abrahama do petli na Gocławek i dalej do srodmiescia czyli calkiem odwrotnie i nie niszczyl zabudowy Saskiej Kepy i ogrodkow dzialkowych Pozdrawiam TG
odpowiedz
Zgłoś wpis
gość
2016-11-04 10:32:24
Wariant proponowany przez Wisłę i do linii do Wilanowa w ogóle się nie pojawił. A te trzy warianty średnio pomogą bo prowadzą do już zatłoczonej al. Waszyngtona.
odpowiedz
Zgłoś wpis
Grochowianin - niezalogowany
2016-11-04 17:46:27
Jakoś nie wyobrażam sobie żeby jeszcze jedna linia tramwajowa miała jechać al. Waszyngtona, przez Most Poniatowskiego do Centrum. W godzinach szczytu w okolicy przystanków Dworzec Centralny, Centrum już robi sie potężny zator. Trasa tramwajowa w zaproponowanych trasach nie będzie lekarstwem na problemy komunikacyjne.
odpowiedz
Zgłoś wpis
Gocławianka - niezalogowany
2016-11-06 23:15:00
Wydaje mi się, że wobec rosnącej liczby mieszkańców Gocławia tramwaj jest jakimś rozwiązaniem. Autobusy obecnie są przepełnione. Projektowana trasa metra nie jest optymalna - objazd przez Pragę Południe do metra Stadion i dla większości ludzi przesiadka na I linię na Świętokrzyskiej - to oznacza, że dojazd się wydłuży a nie skróci. Dla wielu osób dojazd do pracy 3 liniami metra plus dojazd do i z metra- 4 przesiadki w drodze do pracy jeśli pracujesz np w "Mordorze"?? Albo inny projekt linii metra albo to nie jest rozwiązanie na które czekamy. Nie wiem czy jest realne np dwukrotne zwiększenie liczby autobusów. Domyślam się, że Saska Kępa zaprotestuje.. Mieszkamy w mieście, które się rozwija :( A jeśli chodzi o działki to nie zgadzam się, że jest to atrakcyjny teren rekreacyjny. Nie ma tam przecież nawet dostępu, jest tylko w rejonie kanalku. Działki w środku miasta to strata terenów, które mogłyby posłużyć do rekreacji większej liczbie osób, jeśli byłby to urządzony park.
odpowiedz
Zgłoś wpis
gość
2017-03-04 20:02:58
Roman... mieszkam na Saskiej Kępie i nie uważam że tramwaj za moim blokiem polepszy mi komunikację. Wolę autobus który buspasem jedzie do metra PW w mniej niż 10 minut. Tramwaj na Gocław to szybsze połączenie ale dla Gocławia, tylko nie kosztem Saskiej Kępy. No i ten wariant nr 1...... chyba tylko upośledzony na niego głosował. Jest zarezerwowana droga pomiędzy osiedlem Saska to po jakiego wała wariant 1 i 2. A teraz coś innego...... każdy tak wypisuje że mu się przyda ten tramwaj.... to teraz Gocław zobaczy metro jako ostatnia dzielnica....nawet po Wilanowie
odpowiedz
Zgłoś wpis
Podziel się swoją opinią
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Uprzejmie proszę Autora o konsultację z kimś, kto zna ortografię języka polskiego i usunięcie błędów z powyższego tekstu. I niezamieszczanie tekstów z tyloma błędami w przyszłości.
Byłoby dobrze dodać jeszcze jedną opcję - brak tramwaju.
Tramwaje nie hałasują? A to ciekawe stwierdzenie, miasto kupuje tramwaje na sztywnych nieskrętnych wózkach, więc hałas jest jeszcze większy. Przykład pierwszy lepszy z brzegu - skrzyżowanie Banacha i Grójeckiej - mieszkańcy protestują. Swoją drogą literówki i błędy w artykule wołają o pomstę do nieba.
Artykuł był w wersji roboczej, ustawiony specjalnie ze starszą datą, tak by na stronie głównej portalu się nie wyświetlał. Testowaliśmy wyświetlanie sondy, która jak się okazało nie działa. Ale Państwo są czujni i znaleźli artykuł :) Poprawiamy i mamy nadzieję, że sonda niedługo ruszy. Dziękujemy za uwagi.
Zdecydowanie opcja nr 3. Dla Gocławia najszybsza i obsłuży wielkie nowe osiedla przy jeziorku Gocławskim. A tylko taki wariant gwarantuje, że tramwaj uchroni okolicę przed katastrofą komunikacyjną. Dla Saskiej Kępy to też opcja najmniej uciążliwa. Obie "strony" dostają to, czego chcą.
Dziwie się, że mieszkańcy Saskiej Kępy nie chcą tramwaju. Chcą im dać kolejną, dogodną możliwość transportu, a Ci wybrzydzają. Narzekają, ze Saska Kępa zakorkowana... Moi drodzy, dzięki tramwajowi byście mogli szybko przemieszczać się nie stojąc w korkach. A na to, że ruch nagle będzie mniejszy nie liczcie. Na Gocławiu przybywa mase nowych osiedli i Ci ludzie właśnie przez Saską będą w dużej mierze jeździli. Tak więc kocioł będziecie mieli jeszcze większy niedługo. Ale nie, protestujcie dalej :)
Proszę pójść na osiedle przy Afrykańskiej, pomiędzy bloki z numerami 16 i 14, dojść do końca parkingu i zobaczyć, gdzie jest budowany nowy budynek na działkach. A potem wyobrazić sobie, że pomiędzy tym nowym blokiem i tymi starymi ma zostać wybudowany tramwaj. Czy wtedy też będziecie Państwo twierdzili, że to nie zakłóci spokoju cichego osiedla na Afrykańskiej? Druga sprawa to tramwaj na Grochów - przecież przepustowość Mostu Poniatowskiego jest wykorzystana w 100%? tzn zabierzecie kosztem Grochowa część przepustowości tego mostu dla Gocławian? Mieszkam na Grochowie, moje dzieci chodzą do szkoły na Saskiej Kępie i z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że wyjazd z Grochowa jest dużo bardziej zapchany niż z Gocławia - żeby omijać korki jeżdżę właśnie przez Gocław i jest szybciej.
Tramwaj na Gocław nie jest potrzebny. Potrzebne jest metro. Tramwaj nie rozwiąże wszystkich problemów, a metro tak. Nie idźmy na łatwiznę jak zawsze!
Nie wyobrażam sobie, że przez środek osiedla ma przejeżdżać tramwaj. Zamiast spokojnej okolicy, gdzie mieszkańcy chodzą z dziećmi, psami na spacery będzie torowisko. Pod oknami o 4.30 będzie jeździł tramwaj i nikt mi nie wmówi, że będzie cichy. Tak jak mieszkańcy nie chcą trasy tysiąclecia, tak tramwaj w środku osiedla to chory pomysł. Jeżdżę codziennie rano autobusami do centrum miasta i połączenie jest doskonałe. Tramwaj przyspieszy dojazd do centrum tylko o 3 minuty! Kolejna rzecz to korki - nikt z osób które dziś jeździ tą trasą samochodem nie przesiądzie się do tramwaju. Dodając nowe rozwiązanie i pozostawiając ruch samochodowy jak dotychczas nic sie nie zmieni. Najgorsze jest to, że miasto jest projektowane nie dla mieszkańców, nie jako system połączonych systemów, tylko z przypadku - doraźnie lecząc jakiś ból zamiast planować i projektować miasto w nowoczesny sposób. Najlepiej wybudować i uszczęśliwiać mieszkańców na siłę dewastując zielone enklawy i wyprzedając je na tereny pod zabudowę. A wszystkie w imię oszczędności 3 minut !
Dla kolegi co czepia się o hałas z powodu zakrętów. Linia Tramwajowa będzie leciała prosto jak bicz, więc Międzynarodowej nic nie zmieni w decybelach. Skręt będzie dopiero przy Waszyngtona. Może jeszcze kolega powie, że tam cała Ulica oraz pozostałe tramwaje hałasu nie robią, ale tramwaj Gocławski to zaburzy życie?
Osiedle przy Afrykańskiej to enklawa spokoju i pielęgnowana przez mieszkańców zieleń. Nowe, budowane na terenie ogródków działkowych budynki DomDevelopment dochodzą do tego osiedla, nie pozostawiając miejsca na cichy i bezkolizyjny przebieg torowiska tramwajowego. Jeśli muszę wybrać przebieg, bo decyzja budowy JUŻ zapadła, to jestem za nr.3. Tam pozostaje cały czas niezabudowany pas zieleni przeznaczony na aleję.
Trasa wzdluz Miedzynarodowej, lub Kanalku to najlepsze rozwiazania- tramwaj jest potrzebny na kierunku do centrum.
Nie dla tramwaju!!! Trzeba realne myśleć na temat rzeczywistej poprawy komunikacji w mieście. Jest zrobiony rozjazd na Gocław w Metrze Stadion za 180 mln zł, po co? Na Gocław powinno być metro a nie tramwaj. Dlatego ja wybrałam odrzucenie linii tramwajowej. Jeśli zechcecie pomóc w zatrzymaniu tego pozornego załatwienia sprawy transportu dla prawobrzeżnej Warszawy, zróbcie to samo. Ogromne pieniądze wydane na coś co i tak nie przyniesie planowanych pozytywnych skutków, zostaną zaprzepaszczone. Jest stare angielskie powiedzenie: "Ludzi biednych nie stać na rzeczy tanie i tymczasowe", które w żaden sposób nie rozwiążą problemu transportu z Gocławia, a wręcz przeciwnie jeszcze go pogorszą dla reszty dzielnicy.
Ten tramwaj jest też pretekstem aby zabrać ogródki działkowe i dać/ sprzedać je deweloperowi. To ogromnie kuszący kasek i sposób na wyciągniecie kolejnych pieniędzy przy okazji tej nietrafionej inwestycji. A płuca dla osiedli sąsiadujących z ogródkami będą bezpowrotnie zniszczone! Nie dajcie się nabrać na dyskusje o trasie. To jest podstęp, bądźcie wszyscy przeciw tramwajowi na Gocław!
tramwaj jest potrzebny, ale z pętli Gocławek do Służewca, z nowym mostem przez Wisłę pomiędzy Siekierkowskim i Łazienkowskim - trasa: GOCŁAWEK - GOCŁAW - SIEKIERKI - CZERNIAKÓW - STEGNY - SŁUŻEW - SŁUŻEWIEC
Jako młody mieszkaniec i właściciel domu przy ulicy Saskiej uważam, że wariant nr 1 jest tragiczny. W kamienicach przy Saskiej pękają ściany od autobusów jadących z i w stronę Gocławia. Często nocą hałasują i naprawiają nawierzchnię drogi, która się wybrzusza od nadmiernego ruchu. Dla mieszkańców Saskiej autobusy to przekleństwo, a co dopiero tramwaj pod oknem. Jeżeli dojdzie do realizacji opcji nr 1 osobiście będę w nocy niszczył budowę i wysadzał tory w powietrze jak Piłsudski. Saska niepodległa, wara Wieśki z Gocławia!
Jestem przeciw tramwajowi! Zakłóci spokojną Saską Kępę i tę resztę zieleni, która została, a nie rozwiąże w żaden sposób problemów komunikacyjnych. Po prostu deweloperzy chcą się dorwać do ogródków działkowych i postawić duże osiedle.
Dziwię się, że pan Roman się dziwi, że mieszkańcy Saskiej Kępy nie chcą tramwaju pod oknami ! Natomiast popieram Korpo z Saskiej i Saskokępiankę ! Mieszkam na Egipskiej i nie wyobrażam sobie linii tramwajowej pod oknami domu ! Pomysł ten był chory od początku ! Obecnie przejeżdża ulicą Egipską i Saską 8 linii autobusowych , a więc mamy dość hałasu od wczesnych godzin rannych do późnej nocy !Może jeszcze urządziliby tu lądowisko dla helikopterów?
Obecne połączenia autobusowe są bardzo dobre. A jak pojawi się tramwaj to pokasują autobusy i zamiast 15-20 minut do centrum będę jechał 30. Tramwaj i tak stanie na Waszyngtona, gdzie trasa tramwajowa jest już mocno eksploatowana. Albo zrobią jakąś przesiadkę że niby będzie szybciej. Lepiej pomyśleć o innych rozwiązaniach, jakaś zmiana organizacji ruchu samochodów. Bo obecny Gocław jest dobrze skomunikowany.
Nie zgadzam się z opinią jakoby tramwaj na Gocław miał rozwiązać rosnące potrzeby komunikacyjne mieszkańców tej dzielnicy. W XXI w tylko metro może zaspokoić potrzeby szybkiego przemieszczania się w dużych aglomeracjach miejskich. Fakt, iż budowa metra jest bardziej kosztowna niż budowa linii tramwajowej to żaden argument, jeżeli mamy ciągle na myśli dobro mieszkańców Warszawy, czyli tzw. dobro społeczne, a nie bliżej nie sprecyzowany (może jeszcze?) interes partykularny. Obecnie miasto nasze rozbudowuje się w bardzo szybkim tempie na obszarach poza ścisłym Śródmieściem i nie ma innego sposobu jak inwestowanie w metro, żeby dobrze skomunikować miasto. Proszę porozmawiać z mieszkańcami Ursynowa i zaproponować im tramwaj zamiast metra. Chyba umarli by ze śmiechu. Nie można też straszyć ludzi informacją, że metro może powstać za 50, 100 lat o ile w ogóle więc niech biorą tramwaj póki miasto chce im cokolwiek dać...to po prostu skandal! Zamiast wydawać bezsensownie pieniądze na jakiś tramwaj przeznaczmy te pieniądze na porządne plany atrakcyjnej linii metra na Gocław i wreszcie zacznijmy pracować nad tym projektem. Nie może być szkoda pieniędzy na metro w takim mieście jak Warszawa. Zacznijmy wreszcie gonić tą Europę! Nadajmy odpowiednie priorytety inwestycjom w Warszawie i w końcu weźmy się do roboty, żeby ludziom naprawdę żyło się tu lepiej. Zupełnie nie rozumiem dlaczego nie rozwijamy sieci Bus-pasów? Dlaczego nie zwiększamy częstotliwości linii autobusowych (przecież są już dostępne autobusy elektryczne!). To o wiele mnie kosztowne projekty komunikacyjne niż nawet tramwaj, a znacznie bardziej zwiększające efektywność przemieszczania się po mieście. Nie bójmy się wreszcie zmierzyć z tematem zamknięcia ścisłego centrum miasta dla ruchu samochodów osobowych! To dopiero rozładowałoby korki w mieście. Przygotujmy się do tego, ze kiedyś to będzie musiało się stać, bo ulice Warszawy są za ciasne i zawsze będą tu korki.
Przemyślałem sprawę, i jednak lepiej, żeby tramwaj powstał. Na Gocławiu już mieszka z 75 tys. osób, za chwilę będzie 100 tys., bo nowe domy tam powstają w szybkim tempie. Ci ludzie jakoś tam muszą dojechać i stamtąd wyjechać, im więcej będą mieć opcji masowego transportu, tym mniej samochodów przejedzie przez SK (a dzięki tramwajom także mniej autobusów). Będzie zdrowiej i czyściej dla Saskiej Kępy, a wygodniej dla Gocławia - moja poprzednia postawa to była typowa bucówa, za którą przepraszam. Metro na Gocław, które ma iść dookoła przez Mińską i Wiatraczną, też nie załatwi sprawy, zwłaszcza jeśli ma powstać za 15 lat - wtedy na Gocławiu będzie mieszkać już z 200 tys. ludzi i zajeżdżą Saską Kępę bez tramwaju na śmierć.
Niestety choć metro byłoby najlepszym rozwiązaniem to myślę ,że w obecnej sytuacji musimy się zgodzić na tramwaj. Już dziś wyjazd z Gocławia przez Saską ok. 8 rano jest koszmarem, a ciągle są budowane nowe bloki. Gocław to spore miasto, z którego wszyscy dojeżdżają do pracy, szkół, uczelni, do lekarza, do opieki nad wnukami itd. Gdyby budowa metra trwała 1-2 lata dłużej niż linii tramwajowej to może byśmy wytrzymali, ale ona będzie trwała dużo dłużej a nie ma jeszcze szczegółowych planów. Tramwaj wzdłuż Kanału jest w tej sytuacji optymalnym rozwiązaniem dla dojazdu do Centrum.
Niestety choć metro byłoby najlepszym rozwiązaniem to myślę ,że w obecnej sytuacji musimy się zgodzić na tramwaj. Już dziś wyjazd z Gocławia przez Saską ok. 8 rano jest koszmarem, a ciągle są budowane nowe bloki. Gocław to spore miasto, z którego wszyscy dojeżdżają do pracy, szkół, uczelni, do lekarza, do opieki nad wnukami itd. Gdyby budowa metra trwała 1-2 lata dłużej niż linii tramwajowej to może byśmy wytrzymali, ale ona będzie trwała dużo dłużej a nie ma jeszcze szczegółowych planów. Tramwaj wzdłuż Kanału jest w tej sytuacji optymalnym rozwiązaniem dla dojazdu do Centrum.
Niestety choć metro byłoby najlepszym rozwiązaniem to myślę ,że w obecnej sytuacji musimy się zgodzić na tramwaj. Już dziś wyjazd z Gocławia przez Saską ok. 8 rano jest koszmarem, a ciągle są budowane nowe bloki. Gocław to spore miasto, z którego wszyscy dojeżdżają do pracy, szkół, uczelni, do lekarza, do opieki nad wnukami itd. Gdyby budowa metra trwała 1-2 lata dłużej niż linii tramwajowej to może byśmy wytrzymali, ale ona będzie trwała dużo dłużej a nie ma jeszcze szczegółowych planów. Tramwaj wzdłuż Kanału jest w tej sytuacji optymalnym rozwiązaniem dla dojazdu do Centrum.
Ja tak skromnie-linie poprowadziłbym od Abrahama do petli na Gocławek i dalej do srodmiescia czyli calkiem odwrotnie i nie niszczyl zabudowy Saskiej Kepy i ogrodkow dzialkowych Pozdrawiam TG
Wariant proponowany przez Wisłę i do linii do Wilanowa w ogóle się nie pojawił. A te trzy warianty średnio pomogą bo prowadzą do już zatłoczonej al. Waszyngtona.
Jakoś nie wyobrażam sobie żeby jeszcze jedna linia tramwajowa miała jechać al. Waszyngtona, przez Most Poniatowskiego do Centrum. W godzinach szczytu w okolicy przystanków Dworzec Centralny, Centrum już robi sie potężny zator. Trasa tramwajowa w zaproponowanych trasach nie będzie lekarstwem na problemy komunikacyjne.
Wydaje mi się, że wobec rosnącej liczby mieszkańców Gocławia tramwaj jest jakimś rozwiązaniem. Autobusy obecnie są przepełnione. Projektowana trasa metra nie jest optymalna - objazd przez Pragę Południe do metra Stadion i dla większości ludzi przesiadka na I linię na Świętokrzyskiej - to oznacza, że dojazd się wydłuży a nie skróci. Dla wielu osób dojazd do pracy 3 liniami metra plus dojazd do i z metra- 4 przesiadki w drodze do pracy jeśli pracujesz np w "Mordorze"?? Albo inny projekt linii metra albo to nie jest rozwiązanie na które czekamy. Nie wiem czy jest realne np dwukrotne zwiększenie liczby autobusów. Domyślam się, że Saska Kępa zaprotestuje.. Mieszkamy w mieście, które się rozwija :( A jeśli chodzi o działki to nie zgadzam się, że jest to atrakcyjny teren rekreacyjny. Nie ma tam przecież nawet dostępu, jest tylko w rejonie kanalku. Działki w środku miasta to strata terenów, które mogłyby posłużyć do rekreacji większej liczbie osób, jeśli byłby to urządzony park.
Roman... mieszkam na Saskiej Kępie i nie uważam że tramwaj za moim blokiem polepszy mi komunikację. Wolę autobus który buspasem jedzie do metra PW w mniej niż 10 minut. Tramwaj na Gocław to szybsze połączenie ale dla Gocławia, tylko nie kosztem Saskiej Kępy. No i ten wariant nr 1...... chyba tylko upośledzony na niego głosował. Jest zarezerwowana droga pomiędzy osiedlem Saska to po jakiego wała wariant 1 i 2. A teraz coś innego...... każdy tak wypisuje że mu się przyda ten tramwaj.... to teraz Gocław zobaczy metro jako ostatnia dzielnica....nawet po Wilanowie